Best fisk og avle opp og bruke til mat til større fisk?

heihei.. jeg har et spørsmål.. har et akvarium som jeg har noen Tiger oskar`s og så kommer det noen snakeheads snart, muligens en Arowana og!.. (skal i større akvarium når dem blir store nok )

lurer på åssen fisk jeg kan avle opp selv og bruke som mat til dem.. ??? noen råd/tips ??

mvh Ronny Olafsen
For å svare på spørsmålet ditt tror jeg det ville være mest hensiktsmessig å bruke en form for billig levendeføder, f eks guppy.

Men, det skal være nevnt at bruk av levendefor er ulovlig i Norge, og dessuten er det helt unødvendig med den mengden variert tørrfor og frossenfor som finnes på markedet i disse dager.

Foring med levende fisker fører også med seg smitterisiko.
ulovelig!! det viste jeg ikke.. takk for at du sa det

hva er det billigste og beste da ?

Er det lov og fore med larver og siriser eller noe lignende da ?
Jeg mener insekter ikke omfattes av den loven, så de går bra å bruke (skal ikke garantere det da, men mener å ha lest det).
Insekter er vel lov ja.
Men anbefaler reker og fiskekjøtt. Dette finner du i frysedisken på matbutikken din.

Regner da med at du vet hvor stort filter du trenger og at det innebærer masse vannbytte, å fôre slik fisk med slik "fersk" mat.
Insekter må være lov ja, siden de selger dette i store mengder som levendefor i dyrebutikkene (sirisser, melorm osv) til tarantellaer osv
Plussmedlem
Hvis man skal henvise til lovverket.
Lov om dyrevern.

§ 8. Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på.
Det er forbode:
....
3. å nytta levande dyr til agn eller åte eller til fôr åt andre dyr,
....

§ 1. Kva dyr lova gjeld.
Denne lova gjeld levande pattedyr, fuglar, padder, frosk, salamander, krypdyr, fisk og krepsdyr
.

Den gjelder altså ikke insekter.


Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap