Kampfisk uten filter

kan jeg ha kampfisk i et kar på 26 liter uten filter og varme hvis jeg bytter vann ca 1 gang i uka husk dette er ikke en bolle så overflaten er stor jeg blir veldig glad om jeg få svar
Jeg må bare spørre hvorfor du ikke skal ha filter eller kolbe?
Hvilken temperatur har vannet til kampfisken og hva er romtemperaturen? Vannet kan jo bli litt i kaldeste laget nå når det er så kaldt ute

Hva annet skal du ha oppi, tenker da på planter osv?
Gunttre
kan jeg ha kampfisk ...


Ja, dersom du passer på å ikke overfôre, du har rikelig med hurtigvoksende planter i karet og bruker catappablader er det ikke noe problem å kjøre filterløst.
Min erfaring tilsier at uten catappa råtner vannet veldig fort, men med catappa holder det lenge.

Når det gjelder om du trenger varmekoble avhenger det av hvilken temperatur du har i rommet der karet står, hvilke andre varmekilder finnes som lys etc. Det bør være noen og tyve, gjerne ca 25, på dagtid og ikke mer enn et par grader lavere på natten.
Ved å sette karet på et liggeunderlag vil du isolere for varmetap til flaten karet står på.

Hvis du er interessert i fliterløs-akvariefilosofi bør du ta en titt på
aquaticplantcentral.com el-natural-forum.
MarenB
Jeg må bare spørre hvorfor du ikke skal ha filter eller kolbe? Hvilken temperatur har vannet til kampfisken og hva er romtemperaturen? Vannet kan jo bli litt i kaldeste laget nå når det er så kaldt ute:) Hva annet skal du ha oppi, tenker da på planter osv?



jeg har ikke råd akkurat nå men etter jul så blir det vel filter akvariet blir vel 21 c om natta
Da bør du vente med å skaffe deg fiskene til du har fått satt opp akvariet med de tekniske hjelpemidlene du trenger, samt innkjørt akvariet ditt.
Kampfisker er glade i varmt vann, helst skal det ligge rundt 27-28 grader, så selvb om du kjører filterløst burde du i hvertfall ha varmekolbe.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap