Mye skitt i akvariet

Inaktiv bruker
Jeg har 3 scalarer uansett hvor mye jeg renser og vasker dette akvarie blir det så utrolig mye mat og dritt igjen på bunn. hvordan kan jeg slippe dette. kan jeg kjøpe en sugefisk som spiser rester av maten?
Inaktiv bruker
ja det kan du, men gir du dem mye mat??
Ikke mat mer enn at de rekker å spise det opp iløpet av kort tid..
Inaktiv bruker
ja jeg gjør kanskje det?
De får en god klype med tørr for på morningen ( Tetra Min ),
vet ikke hvor mye de skal ha jeg, men da burde jeg kanskje gå ned i dosering da, fikk beskjed i dyrebutikk at disse er veldig sultene fisker, så hvis jeg heller gir de 2 ganger om dagen kan det være bedre?
Hvordan man mater fiskene sine lærer man seg etterhvert. Noen fisker er mer glupsk en andre, selv av samme art. Følg med fiskene dine, så ser du hvis du har gitt dem for lite eller for mye.

Jeg mater mine fisker 2-3 ganger om dagen. På den måten får dem "mye" mat, uten at noe faller på bunnen.
Prøv eventuelt å gi dem frokost, middag og kveldsmat - i samme rytme som du har, i mindre mengder.

Fiskene spiser såfremt det er tilgjengelig mat. Mister du tørrfor boksen i akvariet, så -vil- fiskene spise seg ihjel.. samtlige av dem. de slutter ikke. Så selv om de spiser som støvsugere i vannoverflaten, så betyr det ikke at de fortsatt er sultne.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap