For varmt akvarium

eg har et problem med lyset på sm 800 akvariet, har eg mat lokket igjen så går gradene over 30 grader, så eg må ha matlokket åpent hele tiden, er det flere som har problemer med det akvariet? eller er det bare mitt som er klikka, eg har hatt litt tunge tin oppå lokket så det er litt bua, vis det har noe å gjøre med det. hva er det som gjør det så varmt? vis eg har lokket igjen så fordamper ikke noe vann heller.
Plussmedlem
Hvilket termometer har du? 30 grader i vannet og ingen merkbar fordamping høres merkelig ut.
brukte sånn du feste på glasset med sugekopp
Hvor varmt har du det i rommet? Åssen varmekolbe? Hvor mye står varmekolben på? Demp varmen på kolben. Sørg for å ha bevegelse i vannoverflaten. Blir lite Oksygen når vannet er så varmt.
rommet mit var på 24 grader sist eg målte, eg har ikke varmekolbe i det akvariet
da ville jeg ha investert i et nytt termometer bare for å få skjekket Har du reflektorer?
Eg sjekker også med sån elettisk måler så du bruker å måle gradene ute med og den sier det samme. Det er bare vis eg tar lokket igjen det blir så varmt, har hatt loket åpent en stond nå og gradene ligger på 25-26. Eg er bare så lei av å ha lokket åpent då det blinde med.
Reflektorer har eg, vis det er det speil greiene over lysene
Jeg måtte ta ut reflektorene i mitt kar pga varmen, så det kan jo være et tips Jeg har også lokket opp i ei lita glippe, men den er ikke stor. Har bare labyrinter og de vil ikke ha annen temp i lufta enn det er i vannet.
Ser du har 3 karr, men ikke samme temp... Har de andre reflektorer, varmekolber? Hvor står karrene?
120literen er 26 grader som varmekolben sier, den har reflektorer, den er på et kalt rom nå , men når den var samme rom som det andre akvariet så var den forsatt på26 grader 20 literen skal ligge på romtemperatur. Det med å ta vekk reflektorene vill ikke det bli dømt for mitt plante akvarium
Beklager. Visste ikke at det var et planteakvarium. Det er ikke det jeg har, men til tross for lite lys pga flyteplanter trives de her, men jeg har de helt enkle plantene. Jeg har også fisk som ikke liker for mye lys, så de likte ikke reflektorene:p

Men det må være en grunn til at det blir så varmt! Den står ikke ved en ovn, vindu eller noe annet?
Det er ikke noe varme ting nœrt akvariet. Er det ikke noe eg kan bruke for å heise opp lokket noen cm
Finn noen slike plastknotter for å ha under stol-bein og klistre dem på hjørnene, så får du løftet lokket en halv centimeter eller så?
Anartica
eg har et problem med lyset på sm 800 akvariet, har eg mat lokket igjen så går gradene over 30 grader, så eg må ha matlokket åpent hele tiden, er det flere som har problemer med det akvariet? eller er det bare mitt som er klikka, eg har hatt litt tunge tin oppå lokket så det er litt bua, vis det har noe å gjøre med det. hva er det som gjør det så varmt? vis eg har lokket igjen så fordamper ikke noe vann heller.


Heisann.
Er litt fersk i akvaverden(1år),men på mitt 115l.akvarie, står det også sm-800, så regner med det er samme type?
Iallefall, så har jeg aldri hatt igjen lokket pga.at tempen stiger( irriterende).
Lysrørene som hører til dette akvariet, er også veldig sterke( dette var et kampanje-akvarie på tilbud), så du har kanskje samme type?
Jeg har forresten alltid hatt lokket åpent, så jeg tror ikke fiskene tar noen skade av den grunn.
Du kan jo eventuelt få skiftet ut til svakere lysrør,eller korte ned på "lystiden". Mulig det er noe feil på disse akvariene/lokkene også, for vi måtte nylig sende inn lokket pga.at lysrørene ikke fungerte(heller ikke nye), så det viste seg og være feil på selve armaturet.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap