Anngående fødekar!

Er det noen sm har greie på fødekar her? Jeg har et lite et, men hvor moren skal ligge oppå, og barna liksom skal dette i gjennom en slisse under hennes og ned i et annet rom. I det rommet barna detter ned er det små hull i bunnen,men jeg veit ikke om disse er så store at unga detter ut i akvarier. Det er i såfall litt krise, for da blir de fiskemat. Noen som kjenner til dette fødekaret? Blir vel stort sett guppyer og platyer jeg skal ha i fødekaret. Jeg lurer også på om det er muligå ha bebisene i yngelkaret til de har blitt store nok og kan omgåes med guppyer, platyer, neontetra, kobberetra og en sverddrager?

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg. Jeg er ganske ny i undervannsverdenen -.-
Det er veldig stressende for en sprekkferdig fisk å bli stappet i et sånt lite fødekar. Sørg for å ha nok av planter i akvariet så lar du henne føde der. Jeg hører sjelden om at folk er fortvilet fordi ingen yngel overlever, men heller motsatt fordi for mange overlever. Det blir veldig fullt etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap