Akvarium.

Dette er sikkert på feil plass men de andre plassene såg ikke ut til å være en plass en kunne spør om hjelp til pris på akvarium og alder.
Jeg såg på finn og fant et akvarium. Det var 200L til prisen av 2500.- .
Jeg spurte om info om karet fikk jeg dette i svar.

"Vi kjøpte akvariet brukt for ca 7 1/2 år siden. Vet ikke hvor lenge hun vi kjøpte det av hadde hatt det. Etter en stund tømte vi det, vasket det grundig og malte "listverk" svart. Synes det er pent å ha i stua sånn. Det følger ikke med noe bord.
Men av andre ting som følger med er:
Vannrenser + en i reserve
Varmekolbe + en i reserve
Luftpumpe + en i reserve
Lite akvarie (reserve...)
Fisker (ferskvann): en ansistrusmalle, to pleco (maller), en gammel (!) flying fox, to "rødnesetetra", to scalarer og en mengde platy. De har ynglet masse de siste par årene, men jeg regner med at innkjøpet av scalarer vil forhindre ytterligere vekst av arten...
Diverse måleutstyr for vannkvalitet og diverse remedier for å justere vannkvalitet.
Litt mat"

Er dette dyrt for dette akvariet?
Legger med et bilde.
Jeg tenker slik at det følger veldig mye ekstra med. + alt innhold i akvarie. skulle jeg ha kjøpt innholdet på en dyrebutikk hadde det kostet litt da og. Så til rest og slutt er det så dyrt? Jeg ser jeg kan sikkert få solgt noen av fiskene. Vil bare høre med andre og deres erfaringer og det blir ikke nå. Skal se på det på torsdag. Takker for svar. Spør sikkert mye dumt men...
Inaktiv bruker
du kan gå på www.dahlsdyrerike.no
Der har de billige akvarium med møbel. jeg bet 1499 kr for 110 liter med møbel. ta en titt der før du bestemmer deg
Inaktiv bruker
men var ikke dyrt med tanke på hva du får med
Jeg må innrømme at jeg synes ikke det er veldig billig da du også må kjøpe filter til karet og....møbe. Tenker også på aldren
på karet da.
Jepp jeg vet men jeg tør helst ikke å handle på nett. Og jeg ser det er et 160 liter jeg har før sett på det. Men jeg reinte på kostnadene på fisk, røtter, planter og stein så koster jo nok det en del. vil ikke regne med pris for er elendig til å sette pris. så ekstra akvarium det koster jo en del og ekstra utstyr. det har jo og sin pris så jeg regner med om jeg da hadde slått av 1000 el mer på alt ekstra så blir det jo ikke så ille. eller? Å ja det er jo noen år. men det er jo etter som e forsto ikke sprekt eller no slikt. Hadde det hvert sprekt og fiksa hadde jeg ikke gidda å tenkt på det en gang
Inaktiv bruker
du får kjøpt en kjempe fin å billig sand på biltema
den er beige http://www.biltema.no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/ ikke grå

å på aquamanias.no er de veldig billig på mat røtter osv
Hmmm. ja tenker på det må du tro Jeg sitter og å studere på om dahls dyrerike sender akvarium. Jeg bor jo ikke så sentralt og har ikke alverdens på kono til frakt for tenker det blir dyrt. Om det er like billig å gå på en dyrebutikk da? vist man tenker på akvarie pris og frakt. blir en del det. Jeg vet ikke. dermed spør jeg
Det er sant at fisker og sand kan koste litt, men om du kjøper nytt kan du i alle fall velge de fiskene, sanda, plantene, røttene osv som du vil ha
Inaktiv bruker
jeg bet ca 1850 kr inkl frakt og jeg bor i nord
Jeg synes de er kjempe billig derfor anbefaler jeg dem til alle
akvarium er en dyr hobby som du sikkert vet hehe, men jeg vil ha kvalitet å da tror jeg ikke jeg ville satset på det akvarie du hadde funnet til 2500 kr pga det er så gammelt. men du bestemmer jo selv
Det er så sant. (plante vekst er jeg elendig til da) De har av og til pakke løsning rabatt (eller hva det heter) med bord og slikt. Jeg hørte på en butikk. da hadde de 110 l med bord til godt 2000,-.
Jeg spør rett ut jeg
Da er det like greit å gå på en butikk å handle nytt? Fisk har man.
Inaktiv bruker
hvis det kosta 2000 kr for et nytt så ville jeg heller kjøpt det
Ja butikkene har ofte rabatt på blomster, kjøp 3 bet for 2.
Å fisk er ikke så dyrt, å man kan jo kjøpe litt etter litt
bra du spør, blir kolokere av det
[QUOTE=Gunn Elin]jeg bet ca 1850 kr inkl frakt og jeg bor i nord
Jeg synes de er kjempe billig derfor anbefaler jeg dem til alle
akvarium er en dyr hobby som du sikkert vet hehe, men jeg vil ha kvalitet å da tror jeg ikke jeg ville satset på det akvarie du hadde funnet til 2500 kr pga det er så gammelt. men du bestemmer jo selv [/QUOT]
-------------------------------------------------------------------------------------
Hva slags str kjøpte du da? Det høres jo "billigere" ut. Ja dyrt er det
Om jeg går i butikkene og bare ser på priser først og så høre med nettbutikk om pris på frakt. Om det går opp i opp?

Jeg vet det er gammalt og har ikke en god følelse. Det eneste er om jeg fikk gitt en bud som er en del under prisanntydninga til 1500, men det er jo alike vel "dyrt" til et så gammalt akvarium.
Inaktiv bruker
jeg har på 110 liter. er vell 5 mnd siden. men du kan jo sende de en mail å høre hva frakten er . å det tar toppen 14 dager til du har det de er snar å sende ut varene.
å da får du med alt du trenger a pompe varmekolbe filter.
Så da trenger du bare sanden å fiskene +planter.

Jeg ville heller ha kjøpt nytt, tenkte å på å kjøpe et brukt akvarie, men ombestemte meg fort, tmed tanke på man vet aldrig hvordan de har behanslet akvarie, om det har stått lenge uten vann, hvordan alt av det andre fungerer, man kan være heldig å få et bra akvarie men man kan også være uheldig med at dem lyver bare for å få penger.
Helt korrekt.
Skal høre. sende en mail i kveld. Begynner å haste med å få seg et.
har slørhale i 60l og guppy yngler i 30 liter. vil ha de i 60l ern men er redd sl.halen vil spise de opp. og den bør ha et større akv. å være i.
Inaktiv bruker
ja send dem en mail
Ja, da haster det håper du får seg et større
Har sendt de mail om priser på frakt. Såg det skulle ta ca 2-3 dager etter bestilling å ha de på posten. Jobber på butikk med post så skal ikke være så træg med å få hentet det da Håper det ikke er overdådig priser. Hehe. Såg på 110 liter med bord og 160 liter uten bord.(bord finner man på bruktbutikker) Studere på hva man skal ha. Hehe Takker for hjelp
Inaktiv bruker
hehehe så bra

Ikke noe å takke for håper du får det svare du vil ha
Lykke til
Hehe. Jaja. Jeg kommer nok til å se på priser i butikkene og. Kommer jeg ut på det samme så blir det i butikk jeg kommer til å kjøpe. Enklere
Som sagt det jeg ikke vet det spør jeg om hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Eirik S. Ekeberg
Reklame for plussmedlemskap