Hvordan strippe en malawi??

Hei.
Har en malawi hue som ser ut som hun snart skal sprekke. Og hun har tygd i ca 5 uker.
Dette er endel lengre enn vanlig etter hva jeg har forstått.
Så jeg vurderer å strippe henne. Men lurer på hvordan det gjøres.
Helst med minst mulig stress på den lille frøkenen.
første du natrulig nok må gjøre er og fange henne. ha henne i en bolle eller bøtte. eller i karet for den del oppi hove, hold med ene hånden og bruk den andre til og åpne munnen hennes med en tannpirker eller noe annet spisst som kan egene seg. masser gjerne litt forsiktig på kinnene til fisken. men ha henne hele tiden under vann. så vil nok yngelen svømme ut.
Strippe malawi
Fang ho i håven hold ho forsiktig med pekefinger og tommel på vert kinn,opne munnen hennes med en tannpirker eller lignene.Når man får opp munnen rister du henne lett under vannet i karet,da vil yngela komme rennende ut.Ps bløt alltid hendene før du tar i fisken.
saffen
første du natrulig nok må gjøre er og fange henne. ha henne i en bolle eller bøtte. eller i karet for den del oppi hove, hold med ene hånden og bruk den andre til og åpne munnen hennes med en tannpirker eller noe annet spisst som kan egene seg. masser gjerne litt forsiktig på kinnene til fisken. men ha henne hele tiden under vann. så vil nok yngelen svømme ut.
Vi er veldig enige om måten å gjøre dette på ser jeg.
Takk til dere begge. gleder meg til å se de små

Sjekk ut denne videosnutten. som jeg fikk av Akvafil. Den var veldig nyttig.
Takker for alle råd.
Videoen var veldig fin. Nå har jeg strippet henne, og hun hadde 12 fine små yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© Kalle Sneisen
Reklame for plussmedlemskap