Planter

Skal man alltid fjerne potten og det som er rundt røttene før man setter planten i akvariet?

Kjøpte en plante i butikken og da sa hun at jeg ikke måtte fjerne potten og det rundt, forde røttene er så tynne. Men jeg har jo hørt at det skal fjernes.
Hva er riktig?

Hilsen riorota.
Planter og glava(steinull)
hva slags plante er det ?

all steinull og potte skal bort, ellers får du bare tullball med fiskene og bakterier og annen dritt,...

er dette en av de lave plantene som feks hemihantus..
skal steinulla bort til sånn ca 1 cm unna planten, for deretter deles i mindre biter,og plantes ned i sanden.
disse plantene skal man helst unngå å skade røttene på,da de vokser litt seint.
ellers alle andre planter skal alt av ull og tull bort
jeg har alltid tatt av den svarte kurven hvis du skjønner,men har latt resten være på(den grønne svampen rundt,som på en måte holder planten sammen) de dytter jeg nedi grusen..mulig det er feil da,men ser for meg at jeg river av røttene hvis jeg tar av ALT! for de hender er grodd fast
Ta bort alt. Skyll forsiktig i lunka vann (ikke for varmt), så får du bort både vatt og evt snegler/egg. Mange av plantene som er stilker, altså ikke på rot, bør du ikke plante så tett som de står i potten. Da blir det lite lys nederst på planten, og de blir stygge og slipper blader.
Steinulla er giftig for fiskene og må fjernes..
Takk
Takk for svar.
Da var det sånn jeg trodde
Husker ikke hva planten heter, men den blir ganske høy.
Planten har lange stilker med små blader(planten er helt grønn)
Hilsen riorota
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap