Hva er din erfaring?

hvilken fisker får mest unger? og som overlever?
Black Molly

Har erfaring med at guppyen bare dør, uventet og til og me med de rette vann verdiene ! :O (Nybegynner)
Av de mest populære levendeføderne nybegynnere skaffer seg har jeg inntrykk av at guppy er de greieste hvis man vil at mye av yngelen skal overleve. Min erfaring er at black molly og platy er mer hissige på å spise yngel enn guppy alene.
ok,men ser aldri noe til yngelen jeg..har nå 3 hunner og 3 hanner..de er jo så tykke hele tiden,så det må jo være noe inni der..tror de spiser de med en gang?
I et godt beplantet akvarium, gjerne med en god del mose, vil mye yngel vokse opp.
Maddy
ok,men ser aldri noe til yngelen jeg..har nå 3 hunner og 3 hanner..de er jo så tykke hele tiden,så det må jo være noe inni der..tror de spiser de med en gang?


Når du har like mange hanner som hunner, kan dette stresse hunnene veldig og de kan dermed gå å holde på yngelen til de selv dør. Så for å øke sjansene for å få flere yngel til å vokse opp, ville jeg enten kvittet meg med 2 av hannene, eller kjøpt flere hunner slik at du har 3 hunner per hann. Men dette kommer igjen ann på hvor stort karr du har.. ikke fyll det for fullt!
Min erfaring er at guppy er veldig enkle, da jeg startet opp ga jeg fiskene mine alt for mye mat så de spiste ikke yngel i det hele tatt, men etter å ha lest her inne så gikk jeg litt ned på maten og da spiste de mer yngel, men likvel så var det endel som vokste opp.
Jeg startet med en liten gruppe Seilfinnemollyer, og nå er 3. generasjon født i akvariet.
Det jeg har gjort, er å kjøpe et lite "fødekar". Når seilfinnemolly moren har fått yngel, fanger jeg yngelen og tar dem oppi fødekaret, etter et par uker er det blitt litt størrelse på de, og da jeg slipper dem ut i resten av akvariet har dem stor sjanse for å overleve
Man må først få fisken til å trives i akvariet for at den skal få yngel i det hele tatt da..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap