Hvor mange fisk kan du ha i 60l akvarium?

Jeg er ny med akvarium,

Og jeg har et spørsmål om hvor mange fisk du kan ha i et 60L akvarium!!!
Det er nok ingen fasit på det, med mindre du vet hvilke type fisker du skal ha oppi
Hei
Hvis du følger akvaforum sin fiskeguide er det en grei anbefaling på mange av fiskene som du kan ha i en 60L, dette er ikke noe fasit men en anbefaling.

Her er lista

Ta en titt nedover lista så er det ganske mye forskjellig, når du handler så spørr i butikken om dem kan gå overens i ett så lite akvarie!
Takk skal dere ha
Takk for alle tipsene.
dei hjalp meg masse
Et lite tips ,ikke stol så altfor mye på det butikken sier,spør heller her på forumet .
I et 60 liters kar kan man ikke ha så altfor mange fisker i spør du meg.
Så prøv å finn ut hvilke hovedfisker du vil ha /liker og spør ut i fra det .
Du kan ikke bare se i basen, og skaffe fisk utfra størrelsen, det avhenger også veldig av arten

F.eks:

du vil ha palettciklider: da kan du ikke ha noe annet.
du vil ha dverggurami: da kan du har en stim med 10 kardinaltetra, en ancistrus, en liten stim kuhliiål i tillegg

see the differense?
ej vil helst ha platy som hoved men så kommer algeeter på andreplass
Når du skriver algeeter, hva mener du da? Det finnes jo flere algeetende fisk. Jeg har otocinclus i ett kar og ancistrus i et annet. Det er nok mer å se på mht ancistrusen, for otocinclusen er ganske sky og liten, men den er morsom når den bare viser seg.

Platyene selv spiser nok en del alger, men det er ikke nok kanskje til at det viser igjen. Du kan med fordel lese denne artikkelen.

Du kan også skaffe eplesnegler til å spise alger. De er, synes jeg, et fint innslag i et selskapsakvarium.

Platy er en fin hovedfisk å begynne med. Siden du velger en levendeføder kan du regne med å få noe yngel. Da kan det være lurt å planlegge gode planter og steder i karet hvor yngelen kan gjemme seg bort, så kanskje noen overlever uten at du behøver ha de over i yngelkar eller fødekasse.

Lykke til!
med algeeter mener jeg den typen som ser ut som en fisk og spis alge på bunnen av akvariet
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap