Dalmatiner molly

Lurer bare på om noen vet hvor mangen Liter som minemum må til for at ca 8 Dalmatiner Mollyer kan trives?
I basen står det 60L, men i og med at de blir opptil 10cm, ville jeg nok gått for et større akvarium enn det. Gjerne 100L eller mer
Hem... Dem jeg har er ganske små toppen 5 cm. Blir det ikke veldig overdrevet med 100L da? Har 250 ser dem nesten ikke
100 liter er da ikke overdrevet! Fiskene er kanskje små nå, men i følge fiskebasen blir de nærmere 10 cm, og glem ikke at de yngler. 250 liter er akkurat passe etter min mening.
Kunne jeg ha fått en link til denne fiske basen?
Svinsa
Kunne jeg ha fått en link til denne fiske basen?


Øverst til venstre her finner du menyen: kunnskap. Hvis du holder musepekeren der, får du ned en rekke undersider som er kjekke og bruke.
Svinsa
Kunne jeg ha fått en link til denne fiske basen?


Menyvalgene (de mørkegrønne knappene rett over forumet her) inneholder masse info. Fiskebasen finner du her. Det er også en flott artikkelsamling om nesten alle slags akvarie-temaer her med kjempemye lærdom

Svinsa
Hem... Dem jeg har er ganske små toppen 5 cm. Blir det ikke veldig overdrevet med 100L da?


Saken er jo at de vokser. Du har vært liten en gang du også, ikke sant, men mye større nå? Mollyene kommer heller ikke til å beholde den størrelsen de nå har resten av livet. Man må gi dem rom til å vokse, noe som samtidig gir dem plass til å utfolde seg når de er utvokst.



Hem... Når vet jeg at de er utvokst? Dem jeg har nå er på ca 5 cm. Har hatt em i 3 måneder uten en smule forandring i verken form eller størelse. Foruten dem som har ynglet da men. Og det med forumet, finner ikke den arten, noen som har et annet navn på Dalmatiner Molly? Latinsk eller på munnen?
Her er en link til Black Molly, Poecilia sphenops. Dalmantier mønstret er en fargevariant = Dalmantiner Molly er ikke en egen art, men en fargevariant av Molly

Hvis du blar deg frem i de 10 bildene som er lagt ut av black molly i linken, vil du se att ett av bildene viser en dalmantiner molly.
aha, vell tuuusen takk Når vet jeg at de er ferdig utvokst? Dem eg har er som sakt på ca 5 cm , og tror du det går ann ha å ca 4 stykk i en 60l?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap