Kan kampfisk leve i yngel kar (flyteboks)

jeg har en kamfisk som angriper noen av fiskene mine og keg så jo i butikken at de tok kampfisken min fra et sånt yngelkar. kan jeg putte det oppi der ånn for en periode, siden de angriper elelr erl itt hissig eller hva jeg skal si på guramien. jegtenkte at kampfisken er vant til små rom. og desutten blir jo kampfisk transportert i hvert sitt rør og sånt.
Kampfisker blir oppbevart i små beholdere for en kort periode. Det er absolutt ikke et egnet sted for den å leve. Du kan ha den i yngelkaret en liten stund for å redde dine andre fisk fra tyranniseringa, det har jeg også gjort med en hissig gurami jeg har. Men hvis kampfisken din fortsatt er hissig når du slipper den ut igjen må du finne en permanent løsning. Enten selge den, levere tilbake til butikken eller kjøpe et eget kar til den.
men jeg vet jo ikke om dyrebutikken tar tilbake fisken. og jeg vil gjerne ha kampfisk også. jeg vet og synes det er et lite rom for en fisk, det er jo bare en midlertidig løsning og for at ikke andre fisk skal komme til skade. hva kan maxtiden være for den å være i et sånt kar?
Andreas Kleven
men jeg vet jo ikke om dyrebutikken tar tilbake fisken.

Da ringer du bare butikken og spør

Andreas Kleven
og jeg vil gjerne ha kampfisk også.

Da må du legge forholdene til rette for å kunne beholde den, som betyr at du må sette opp et eget kar til den. (evt kan du spørre butikken om det er mulig å bytte, det varierer veldig fra kampfisk til kampfisk hvordan de oppfører seg. Er kanskje ikke stor mulighet for at du får byttet men det går an å prøve seg)

Andreas Kleven
jeg vet og synes det er et lite rom for en fisk, det er jo bare en midlertidig løsning og for at ikke andre fisk skal komme til skade. hva kan maxtiden være for den å være i et sånt kar?

Vanskelig å svare på , men jeg vil si så kort som mulig! En uke maks kanskje. Men husk at kampfisk er forskjellig. Kansje akkurat din fisk blir stresset av å stå innestengt i en sånn liten boks etter veldig kort tid mens en en annen kampfisk kan holde ut lengre. Her får du nesten kjenne litt på din egen samvittighet og forhåpentligvis gjøre den avgjørelsen som er best for kampfisken
Andreas Kleven
men jeg vet jo ikke om dyrebutikken tar tilbake fisken. og jeg vil gjerne ha kampfisk også.

Det er egentlig veldig enkelt. Du har nøyaktig tre valg.

1) Kvitte deg med kampfisken.
2) Kvitte deg med fiskene som kampfisken ikke går sammen med.
3) Skaffe deg et akvarium til.

Det første du bør gjøre er å velge mellom disse tre.

Når det er gjort, går nok resten mye lettere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap