Forslag til fargerik litt "stor" fisk i 300l?

Vi har et 300 liters kar med følgende innhold:

4 Scalarer (ikke dannet par enda, om di danner par når de blir større blir 2 flyttet over til annet kar)
18 Neontetra
1 ansictrus (foreløpig)
2 platy + noen yngel (veit de helst skal ha to hunner pr hann, men den måtte vi for en tid tilbake avlive dessverre)
1 kampfisk

Vi vil gjerne ha noen bunn fisk som "viser seg litt fram", og som ser pene ut, gjerne fargerike.
Og helst noen fargerike til å ha i midt/topp siktet også.
Med fargerike mener jeg ikke svarte/grå/hvite, disse kan og være veldig fine, men ønsker noen med sterkere farger.
Kunne godt tenkt oss at det var litt størrelse på fisken som er tilegnet midt siktet



Kanjse en palettciklide? de har fine farger men de er jo ikke så store, og er usikker på om de går sammen med Kampfisken eller ikke følte bare for å reklamere for denne flotte fisken
Tenke ikke helt i den banen, syns vi hører så mye negativt om dem, at de er agressive osv. Men takk for tipset, selv om det ikke var akkurat det vi tenkte på
Helene&Lars
Kunne godt tenkt oss at det var litt størrelse på fisken som er tilegnet midt siktet:)


Kongotetra?

Regnbuefisker?
Hvilken PH og temperatur har dere?
ph på 7,2 og temp på 24-25.
Coryer er vel heller ikke helt hva dere ønsker?
Ser at det har blitt anbefalt palettciklider, og det er jo sant at de er fargerike - og er livlige osv.
De er også svært rolige til å være ciklider, men når de går i lek - så forsvarer de egg / yngel for livet, og er derfor ikke noe jeg ville anbefalt til et selskapsakvarie.

Har selv 4 stk.. 2lekspar.. (Noe paletter veldig lett blir), og jeg vil egentlig mest bli kvitt dem.

Redigert:
De er forresten i et 100liters kar, noe som blir for lite til 2 lekspar - så har vel mye med det å gjøre også..
Vil liksom ikke anbefale guramier heller pga scalarene....
MarenB
Coryer er vel heller ikke helt hva dere ønsker?


Har tenkt litt på en type cory egentlig, men vi har ikke fin sand som bunnsubtrat, husker hvertall jeg skrapte meg opp litt i fingertuppene når jeg vasket den. Så selv om den er tilnæmet fin er det nok noen skarpe kanter innimellom i den.. De skal vel gjerne ha litt surere vann og?:s
Botia passer flott i karet ditt. Fargerike og store blir endel av dem også. Men de passer ikke så bra med Scalare og Kampfisk, desverre.
Hvem av botiane tenkte du på da? Vi hadde grusomt lyst på prakt botia, men de blir alt for store for oss, så det blir det ikke. Er det noen av de ande som er fargerike/sterke i fargen? Og som ikke blir så store.
Praktbotia får det strålende i 300l. Størrelsen som oppgis i fiskebaser er maks strls. som det tar 20-35 år å oppnå - Det viktigste er sterk sirkulasjon og mye oksygen. Det er så enormt antall Botia at det blir veldig vanskelig å anbefale 1 bestemt type. Men igjen... Scalare og Kampfisk bør isåfall vike plass i karet.
Trur nok vi velger å beholde de fiskene vi har, men få noen som passer sammen med disse Takk for forslaget uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap