Totalrenovering av akvastabil!

Har akkurat blitt ferdig med å resilikonere et helt akvarium av typen Akvastabil 375 Liter etter mange forsøk og det er nå endelig tett. *stolt*

Nå er spørsmålet mitt som følger; hvor lang tid må jeg vente før fisk kan settes ut i akvariet?

Pumpen har også fått ca 50 % ny filtermasse.

Fiskene mine ligger i badekaret, men nå uten pumpe.
Oj, i badekaret? Er du ikke redd for at de skal bli forgiftet av eventuelle såperester og slik?

Ellers må du nesten lese hva herdetiden på silikonen du har brukt er. Pleier vel å ta 24 timer på de fleste.
he
Oj, i badekaret? Er du ikke redd for at de skal bli forgiftet av eventuelle såperester og slik? Ellers må du nesten lese hva herdetiden på silikonen du har brukt er. Pleier vel å ta 24 timer på de fleste.


Vasket selvsagt badekaret grundig

Det er ikke herdetiden på silikonen jeg tenker på, akvariet er jo nå fullt av vann, det jeg lurer på er når er det er trygt å sette fisker i akvariet?
Det er jo tross alt 375 Liter vann fra kranen med AquaSafe i da selvsagt.
Hvor stor er pumpa, ev hva heter den?
De vil ha det minst like bra i akvariet med nystartet pumpe som i badekaret.
Flytt dem over så snart temperaturen er ok, og følg nøye med på vannverdier og vannbytter fra 8-10 dager og utover. da kommer nitritten.
FishBr33d3r
[QUOTE=he]Oj, i badekaret? Er du ikke redd for at de skal bli forgiftet av eventuelle såperester og slik? Ellers må du nesten lese hva herdetiden på silikonen du har brukt er. Pleier vel å ta 24 timer på de fleste.


Vasket selvsagt badekaret grundig

Det er ikke herdetiden på silikonen jeg tenker på, akvariet er jo nå fullt av vann, det jeg lurer på er når er det er trygt å sette fisker i akvariet?
Det er jo tross alt 375 Liter vann fra kranen med AquaSafe i da selvsagt.


Tenkte det var en selvfølge at de har det bedre i et akvarie med sand, pumpe, planter ++ enn et badekar, så forstod ikke at det var det du mente med spørsmålet.



Om pumpen har vært avslått lenge, så må du følge med på nitrittverdien fremover, og belage deg på en del vannbytter.
Tilfeldig bekjentskap
© Ina Dischington
Reklame for plussmedlemskap