Lagring av akvarium?

Jeg skal flytte og antageligvis er det ikke plass til det største akvariumet der jeg skal flytte :-/ Så da lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med det!

Det er 110 liter, med utvendig filter og bord Jeg brukte en del penger da jeg kjøpte det. Bordet er like dyrt som akvariumet selv... Tror det er juwel eller akvastabil! Helglass...

Hvordan kan jeg lagre dette akvariet? Jeg antar at silicon blir dårlig om det står tørt eller går det bra? hvis jeg da vasker hele akvariumet og setter det i kjelleren...

Tips?

Eller bør jeg selge det? (evetuellt bytte det)... Selv om jeg har lyst på det til senere, men altså 3 år med skole nå og da må jeg på hybel og får nok ikke plass til det... Så er det vits å lagre det? (evetuellt råd der!) eller er det like greit å selge det å kjøpe nytt senere??

Hvilken pris kan jeg i såfall ta for akvariet? Det er 110 liter helglass, med utventig filter, ikke noe skader på glass (riper og slikt) som jeg ser, pent brukt, det kan selges med sand og røtter også... Bordet kjøpte jeg samtidig for 1500kr! Ikke noen skader der heller som jeg vet av... Hva er grei pris på slikt akvarium?
Jeg er ganske sikker på at dagens silikon ikke tørker og sprekker, som fort kunne skje før. Fint om noen kan bekrefte hvis jeg har rett. Filtermediet skyller du godt for å fjerne alle bakteriene, så det ikke er noe igjen som råtner. Da trenger du ikke å bytte ut alt når du skal starte det opp igjen.
Så da går det helt fint å vaske akvariet og sette det i kjelleren i noen år? hehe!

Jeg liker godt akvariet mitt, og har egentlig ikke lyst til å selge det... Men har lagringsmuligheter da selvsagt)
De selger juwel 110 liter med orginal pumpe og møbel for 2000kr på en zoobutikk i nærheten, så du kan jo ta utgangspunkt i det?

Selv solgte jeg nylig et slikt sett med en del xtrautstyr for 1000kr. Virker som 1000kr er en gjennomsnittspris på denne modelen på bruktmarkedet.

Det beste er vel å lagre ettersom du har lagt såpass mye i det.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap