Overgang fra 65 liter til 115 liter

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 115 liter, men jeg lurte på om jeg kan bruke sanda fra 65 literen eller burde jeg skylle den først?
Greit å skylle sanda først så det ikke virvler opp så mye grums når du har den over. Regner med du også husker på å bruke de viktige bakteriene fra innkjørt filter (?) over i nytt filter (?)
Takk for svar Jeg tror jeg skal kjøpe ei ny pumpe ettersom karet er såpass større en det forrige.

Jeg har også noen spørsmål angående fiskesammensettninger i den nye 115 literen min. Den er ikke innkjørt ennå, så jeg har en drøy halv måned på meg til å finne ut hvilke fiskearter jeg vil ha der. Jeg er teknisk sett en nybegynner, så bare korriger meg!

Bunnsubstratet vil bestå av 4-5 cm rådasand. Plantene tar jeg som det kommer, men antageligvis kommer jeg til å innrede det med litt Vallisneria, Vanlig sverdplante, Pistia, Javamose o.l. Jeg har også en middels stor mangroverot, en trollhassel, to kokosnøtthuler og en skiferhule som dekorasjon.

Jeg har allerede en leksgruppe på fire Ancistrus oppdrettsvariant og to kuhliiåler som vil få flere artsfrender om ikke lenge. Nedenfor står de artene jeg vurderer

Vurderer å ha ett ciklidepar som passer i et litt mindre akvarium. Det står foreløpig mellom palettciklider (love at first sight) og Kakadueciklider. Jeg har aldri hatt ciklider før, så det hadde vært en fordel om de hadde vært hardføre, men samtidig fredelige.

Og muligens en eller annen sort stimfisk som f.eks. fembåndsbarber, men der er jeg bekymret for at kampen om bunnarealet blir stort. Moskito-rasboraer er også en stimfisk jeg vurderer, men jeg lurer på om Gh'en er litt for lav i forhold til de andre fiskene, og om de vil bli trakassert.
Jeg har to kakadueciklider. de er helt nydelige! men jeg tror egentlig jeg har to gutter da... kanskje jeg må bytte den ene å spørre om jeg kan få en dame..