Nå trenger jeg litt råd her! malawiyngel...

Moren spyttet ut 5-6små søte malawibabyer SPENNENDE! Dette har jeg aldri vært med på før så trenger litt hjelp her nå.

Har tatt moren tilbake i hovedkarre, men disse søte små er i ett 28l med bare en luftpumpe å noen snegler. Dette går vel bra, sant??? hor lenge klarer disse små seg uten ett årntli filter? Skal bytte 1-8liter vann hver dag.

Men skal jo snart dra på ferie i 2 uker? Hva gjør jeg da?

Hva skal disse ha å spise? Noe spesielt di skal spise, eller holder det med vanlig flakfor?
Nå er ikke jeg noen ekspert på malawi'er slik som andre her på forumet, men siden ingen har svart deg ennå:

Du må nok ha noe annet enn 28 liter dersom du reiser bort om to uker. Det doble eller tre-doble hadde greid seg. Avhengig av hvor store fiskene i hovedkaret ditt er, og dermed hvor store yngelen må bli før du kan sette den over i hovedkaret.

De 5-6 småtassene greier seg nok flere dager og sikkert en uke eller to uten filter, men før eller siden må du jo ha det også. Det bringer opp et annet spørsmål: Normalt ville en malawi fått mer enn 5-6 unger. Til og med små foreldre får gjerne 15 eller flere. Du burde sjekke om mora fortsatt går og tygger....

Når det gjelder for spiser de finfordelt flakfor og ellers rester av alt det du gir de voksne når de kan være sammen.

Lykke til!
Oki....takk for svar.
Har sett 7 i dag.... kan være enda flere, di er jo så små Å så er di jo flink til å gjemme seg.

Men skal kjøpe ett lite filter siden jeg skal bort i 2 uker.... Men skulle jo tro at de klarte seg fint i 28 l til de begynner å få litt str. Nå er di vel sikkert like under 1cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap