Snegler, hva skjer med akvariet mitt?

I dag oppdaget jeg akvarie mitt hadde en liten snegl som var på ca under 1 6mm lang. Hva skal jeg gjøre???
holder på å få fjerne nitritt så... ps har byttet vannet
Inaktiv bruker

hva? du fant en snegl? og du er redd for at den kom pgr av for mye nitritt?
Du har sett en pestsnegle. Det er noe som dukker opp i så godt som alle akvaristers kar. Det finnes over 1600 innlegg her på forumet ang. pestsnegler, og du ser på trådtitlene hvilke innlegg som dreier seg om nøyaktig det samme som du skriver om: nybegynnere som plutselig får øye på en liten snegle og tror det er krise med en gang

Les tråder i linken jeg ga deg så får du kjapt svar Alle råd om hvordan bli kvitt dem og om de er farlige eller ikke, står der. Det er svart på hundrevis av ganger.
Solosuper
hva? du fant en snegl? og du er redd for at den kom pgr av for mye nitritt?

Ja snegl. Jeg vet hvordan de skle sneglene ser ut og den beveget seg... Nei det er jeg ikke .. skrev det bare som en tillegs info
mona o
Du har sett en pestsnegle. Det er noe som dukker opp i så godt som alle akvaristers kar. Det finnes [URLBLOCK1], og du ser på trådtitlene hvilke innlegg som dreier seg om nøyaktig det samme som du skriver om: nybegynnere som plutselig får øye på en liten snegle og tror det er krise med en gang :) Les tråder i linken jeg ga deg så får du kjapt svar :) Alle råd om hvordan bli kvitt dem og om de er farlige eller ikke, står der. Det er svart på hundrevis av ganger.

Okei. Grunnen jeg tok det vekk ed engang var fordi jeg takler ikke snegler. Satt og brekte meg når jeg rensket karet.. Får se o jeg finner ut noe..
Inaktiv bruker
Jeg har ennå ikke hatt en fremmed snegle i mitt akvarium, men den ene sneglen jeg kjøpte på dyrebutikken spiste fiskene mine opp med en gang...

mona o
Du har sett en pestsnegle. Det er noe som dukker opp i så godt som alle akvaristers kar. Det finnes [URLBLOCK1], og du ser på trådtitlene hvilke innlegg som dreier seg om nøyaktig det samme som du skriver om: nybegynnere som plutselig får øye på en liten snegle og tror det er krise med en gang :) Les tråder i linken jeg ga deg så får du kjapt svar :) Alle råd om hvordan bli kvitt dem og om de er farlige eller ikke, står der. Det er svart på hundrevis av ganger.
Det var masse ting der men ett lite spørsmål hva er det med saltet??? hva salt?? hvor kjøpes det viss spesial salt?? Kan kampfisk hoer nappe ut det som er i skallet?? Går det ann ha en liten praktbotia i karet mitt på 45 liter??? fann en liten som jeg likte..
Åse Mari Rygg
Går det ann ha en liten praktbotia i karet mitt på 45 liter??? fann en liten som jeg likte..

Nei, absolutt ikke. Praktbotia har ingenting å gjøre i så små kar.

mona o
[QUOTE=Åse Mari Rygg]Går det ann ha en liten praktbotia i karet mitt på 45 liter??? fann en liten som jeg likte..

Nei, absolutt ikke. Praktbotia har ingenting å gjøre i så små kar.

Okei men hva med det andre jeg skrev.. Dysleksien slo inn når jeg leste så jeg fikk med meg ikke alt.
Hei

Her er en side om botia`er.

http://www.loaches.com/

Jeg selv har dvergbotia og sebrabotia.
Kloreker
Det jeg har funnet ut er om du skal bli kvitt det meste av mindre typer snegler så er det indiske kloreker som gjelder, jeg har bota i min 400 liter og dem gidder ikke spise så alt for mange snegler, jeg bruker å fange noen små snegler og putte dem opp i de akvariene jeg har indiske kloreker og dem sneglene ser jeg aldri igjen
Bengt Andresen
Det jeg har funnet ut er om du skal bli kvitt det meste av mindre typer snegler så er det indiske kloreker som gjelder, jeg har bota i min 400 liter og dem gidder ikke spise så alt for mange snegler, jeg bruker å fange noen små snegler og putte dem opp i de akvariene jeg har indiske kloreker og dem sneglene ser jeg aldri igjen

Hvor finner jeg info om den reken???
Åse Mari Rygg
[QUOTE=Bengt Andresen]Det jeg har funnet ut er om du skal bli kvitt det meste av mindre typer snegler så er det indiske kloreker som gjelder, jeg har bota i min 400 liter og dem gidder ikke spise så alt for mange snegler, jeg bruker å fange noen små snegler og putte dem opp i de akvariene jeg har indiske kloreker og dem sneglene ser jeg aldri igjen

Hvor finner jeg info om den reken???

Du må også være klarover at denne reken kan finne på å ta noe yngel osv om dem ikke er raske nok, det har ikke skjedd hos meg men jeg har sett den har knaska på en fisk som jeg tror var blitt syk og svak i fra før.. det kan jo også være en fordel at dem spiser død fisk, feks om du har mye planter i akvariet som jeg har så er det ikke bestandig like enkelt for meg å se om det er en doffen i mellom plantene. så da er dem også kjekke.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap