Hvilke fiske-kombinasjoner hadde vært fint her?*bilde*

Har nå satt isammen vårt første akvarium,det har fortsatt noen dager med innkjøring igjen,gromset oppi noen planter idag,derfor så grått.

Akvariumet er 70 liter.Hva slags fisker vil leve idyllisk her tror dere?Tar også GJERNE imot forslag til endringer/forbedringer.

Jeg har en innebygd pumpe pluss en slik luftpumpe for syns skyld,så noe strøm er det nok.

(vil ikke ha gullfisk)

skal forresten den moseballen jeg kjøpte idag(foran steinen) graves ned eller festes på noen måte?
Fint karr

Jeg ville forelså disse: , men de krever en nær dobbelt så stor tankt som det du har. Er utrolig fin og livlige fisker. Kardinaltetra kanskje også passer fint inn der :

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for å ha inni der c^^,)
Wargtass
Fint karr :) Jeg ville forelså disse: [URLBLOCK1] , men de krever en nær dobbelt så stor tankt som det du har. Er utrolig fin og livlige fisker. Kardinaltetra kanskje også passer fint inn der :[URLBLOCK2] Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for å ha inni der c^^,)


tusen takk!Det er langt ifra så fint som dere som kan detta,men jeg finner vel snart ut litt mere jeg også

Jeg får ikke linkene dine til å virke?

Sønnen min som har drevet meg til dette etter et lite dyrehagebesøk,og fiska må GJERNE overleve mere enn en uke,så noe lett er ikke å forrakte.Guppy har broren min hatt,og de formerte seg jo til et tykt lag på toppen der,det vil jeg ikke ha

Var i akvariumbutikk i drammen,Centrum tror jeg den het,hun sa at etter 4 dager kunne jeg plassere en malle oppi der.Jeg synes kansje det er litt tidlig?Men hva vet vel jeg.

Hvilke maller er ok til førstegang?Det som er så dumt med meg er at jeg faller som regel for de "eksklusive" artene,og det blir jo bare dumt mtp lommebok og at jeg rett og slett ikke har peiling.

så om du vet om en skikkelig freaky malle som overlever alt,let me know
Merkelig med linkene mine..funka ikke her heller gitt :S

Men det er bare å søke på kardinaltetra og dverggurami her på forumet så finner du de

Og jeg tror nok du vil vente mer enn 4 dager før du slipper fisk oppi karet. Vent sånn ca 4 uker du, gjerne 5. Da vilden værste nitritten ha sluppet taket. For å sjekke det, skaffer du deg en dråpetest på dyrebutikken. Jbl eller Tetra sin. finnes mange varianter av de der ute, og det diskuteres stadig her på forum om hvilken somer best. Den mest hardøre mallen du evt. kunne slippe oppi nå, vil vel gjerne være en som er lagd av glass eller annet kunstig materiale som ikke inneholder gifter
Hva med honninggurami som hovedfisk?
Og denne som fisk som holder seg i topp og midtsjiktet http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9793
Inaktiv bruker
Janne Mathisen
Har nå satt isammen vårt første akvarium,det har fortsatt noen dager med innkjøring igjen,gromset oppi noen planter idag,derfor så grått. Akvariumet er 70 liter.Hva slags fisker vil leve idyllisk her tror dere?Tar også GJERNE imot forslag til endringer/forbedringer. Jeg har en innebygd pumpe pluss en slik luftpumpe for syns skyld,så noe strøm er det nok. (vil ikke ha gullfisk)


WOW! Sinnsykt kul innredning!! Så flott som det der, er vanskelig å få til!

Ville valgt en art med corydoras til å gå i bunnen. En av mine favoritter er denne: Corydoras Trilineatus

Tenkte først på en ciklide i midtsjiktet, som regnbueciklide, men denne vil nok bli for stor. Kanskje Sommerfuglciklide? Eller kanskje denne Iriatherina werneri...? Utrolig flott fisk! ^^

Så mye å velge mellom.... ^.^ Ta deg god tid og velg akkurat "den rette fisken"!

Erik
Jeg likte også den mørke "looken" i akvariet ditt

Men corydoras vil jeg nok ikke anbefale, selv om jeg synes de er superfine. De krever sandbunn, og du har grus. Med grus som bunnlag er det en del fisker som utelukker seg selv, og det er alle de som siler sanda gjennom gjellene (corydoras, kuhlii-ål, apistogramma, ciklider osv.

Lykke til med å finne fisker du liker! Har du prøvd å se igjennom Akvariefisk topp 100 under "Kunnskap" på toppen her? Kanskje du finner noen du liker, har plass til og vannverdier for?

Jeg leter fremdeles etter fisk til å fylle opp en 125-liter, den har gått "halvfull" med fisk i flere måneder nå.
Inaktiv bruker
Solveig G S
Jeg likte også den mørke "looken" i akvariet ditt :-) Men corydoras vil jeg nok ikke anbefale, selv om jeg synes de er superfine. De krever sandbunn, og du har grus. Med grus som bunnlag er det en del fisker som utelukker seg selv, og det er alle de som siler sanda gjennom gjellene (corydoras, kuhlii-ål, apistogramma, ciklider osv. Lykke til med å finne fisker du liker! Har du prøvd å se igjennom Akvariefisk topp 100 under "Kunnskap" på toppen her? Kanskje du finner noen du liker, har plass til og vannverdier for? Jeg leter fremdeles etter fisk til å fylle opp en 125-liter, den har gått "halvfull" med fisk i flere måneder nå.


Oj! Beklager, glemte å se etter om det var sand i bunn... :S
Siden karret er en anelse mørkt, ville nok fisker med lysende farger være fint, feks noe så enkelt som en god stim neon-/ kardinaltetra. Så kan du jo evnt ha sugemaller på bunnen, ancistrus er jo en vanlig og enkel/hardfør malle, så lenge ting er ok. Men der er det så mye spennende, at jeg ville nok sjekket ut mere.

Reker er det jo også mye fasinerende man kan sjekke ut.

Det er bare opp til deg hva du synes er pent, men jeg må si du har fått innredet det utrolig fint

Her har jeg søkt opp fisker som passer i opp til 60liter, sjekk ut, men husk at du ikke kan ha fisker som trenger sand.
Janne Mathisen
skal forresten den moseballen jeg kjøpte idag(foran steinen) graves ned eller festes på noen måte?


Nei, den må ligge fritt. Graver du den ned, så dør den delen som er under grusen.

Den skal også trilles rundt og snus litt i blant, så alle deler får lys og næring, ellers så dør den delen av moseballen som ligger ned mot grusen. For å bli jevn og fin i den runde formen, kan du derfor snu litt på den nå og da (ikke akkurat hver dag kanskje men relativt ofte).

Dette er egentlig ingen mose, men faktisk en type alge. De har en profil her i plantebasen, der du kan lese mer om den. De stammer fra en innsjø, der det er ganske sterk sirkulasjon, slik at algene triller rundt på bunnen og har fått sin runde form gjennom evolusjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Nicklas Iversen
Reklame for plussmedlemskap