Sammensetning 85 liter

Jeg trenger litt hjelp med sammensetningen i et 85 liters akvarium. Det er en nybegynner som skal ha det, så fiskene må ikke være så vanskelige.

Til nå har vi:

2 ancistrus av uviss type
7 Glødebåndstetra
6 Leopardpansermaller

Vannverdier:

PH: 6
GH: 3
Temperatur: 24-26

Fisker vi har bestilt på dyrebutikk:

3 Glødebåndstetra til, så stimen blir på 10 stykker
3 Kakadueciklider, 1 hann og 2 hunner

Vil disse passe sammen og trives tror dere?
Jeg har sett på kunnskapsdatabasen når jeg valgte fiskene, men der står det ikke så mye om hvor mange fisker man kan ha i 85 liter.
Etter du har fått kakaduene i hus vil jeg nå si at du kan sette en stopper for inntak av fisk Kakaduene vil nok live opp og lyse opp sammen med tetraene.
Fin sammensetning.
Sparesset
Etter du har fått kakaduene i hus vil jeg nå si at du kan sette en stopper for inntak av fisk ;) Kakaduene vil nok live opp og lyse opp sammen med tetraene. Fin sammensetning.


Okei! Jeg tenkte også at det var greit å ikke kjøpe flere etter disse. Fint at du synes de passer, det er første gangen jeg setter sammen fisker i akvarium
går nok bra med noen til vil jeg tro, kanskje 4 stk perlegurami?
med tanke på at sparesset har 60stk fisk i en 95l så ser jeg ikke problemet med at du har 24 i en 85l.
Voldsomt til opposisjon du har mot meg da?
Du kunne ikke lest svaret du fikk av meg først da?
Og nei, jeg tror nok perleguramien skal ha litt større plass en som så
hehe må jo terge deg litt da har bare fått med meg at du klager på andre som har for mye fisk eller for stor fisk i akvariene sine. man burde feie sin egen dør før man begynner på andres, men skal gi meg nå ,måtte bar ha en liten en til
Jeg forstår vel egentlig din frustrasjon. Men jeg vil nå ikke definere kritikken min som "klaging" egentlig.. Etter episoden med rokka mi (som du sikkert har lest om) så ble jeg veldig opptatt av å spre det budskapet videre...
Når jeg ser mennesker som har kjøpt sølvhaier til 40-litere så får jeg liksom en trang til å si ifra at "ey, den fisken kommer til å vokse ut av akvariet snart".
Hvis du oppfatter det som klaging, og ikke kritikk, så er det en svikt fra min side. Mitt akvarium har vært under opprensking lenge det, og etter sand og pumpebytte ser jeg for meg at jeg har et ganske godt balansert akvarium

Anyways til trådstarter, good luck!

anders86
går nok bra med noen til vil jeg tro, kanskje 4 stk perlegurami? med tanke på at sparesset har 60stk fisk i en 95l så ser jeg ikke problemet med at du har 24 i en 85l.


4 perlegurami blir alt for mye, selv et par oppi der vil være for mye. Eller var dette bare for å provosere sparesset? I så fall unødvendig å tulle til en annens tråd som ber om seriøse råd.

Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap