L-046 sammen med reker!

Hei! noen som vet åssen det er å ha sakura reker sammen med L-046 maller,tenkte det kunne være greit å ha de sammen siden rekene rydder litt opp i akvarie. Noen som vet?
Det skulle nok la seg gjøre, så lenge du velger en rekeart som liker den samme høye temperaturen som Sebramallene gjør. I tillegg bør du kanskje ikke pøse på med altfor høy sirkulasjon for rekenes skyld, da de blir blåst veggimellom. En mellomting mellom det mallene kan trives med og det som tillater rekene å spankulere fritt i karet, altså

Sjekk i skalldyrbasen her og se om du finner noen som passer. I farten kommer jeg ikke på noen, unntatt den giftgrønne reka. Temp. opptil 28°C, som L046. Men den reka skulle vel ha hardt vann også, om jeg ikke husker feil? Det skal ikke L046.

Kanskje andre har tips om reker som passer i såpass varmt vann.
De går utmerket sammen. L-maller generelt går fint med kirsebærreker


Oppsettet mitt ser slik ut:


Eheim Pro. II 2126
160L Akvastabil
Temp: 27-29
PH: 6.5
3 stk. L071
10stk.

Innreding:

Masser skifer
Kirsebærreker Skiferhuler
Svart sand
2 store røtter
1 mindre rot
Catappablader


Har bare kjørt dette over en måned nå. Ancistrusene leker nå, rekene skal snart yngle. Rekene har også fått en sterk rødfarge som er et tegn på at de trives. Det står at de trenger en mineralstein, men jeg har brukt eggeskall istede. Det ser ut til å funke kjempefint som jeg har det nå


Synd at jeg ikke kunne slette den over eller redigeres. Da den ikke tillater meg med mere en enkel mellomrom.
Sakura er vel en flottere og dyrere variant av rød kirsebærreke?

En art som jeg kan anbefale å ha i mallekar, er den vanlige røde kirsebærreka. Den tåler det meste, er utrolig effektiv og yngler som kaniner - non stopp :p

Jeg har røde kirsebærreker i alle mine L-mallekar.
Åh, hehe, jeg så ikke før nå at det sto "sakura" også i første innlegg. Jeg så bare ordet "reker" :p

Sakura er som Janne sier en oppdrettsvariant av de vanlige kirsebærrekene som har sterkere rødfarge, så jeg skulle tro de tålte det samme som dem. Derfor kan vel det være et greit kort å satse på til og begynne med. Kirsebærreker tåler jo "alt", så det er gode sjanser for at det fungerer fint
Tusen takk for svar. Da blir de i samme kar
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap