Trenger hjelp angående - fiske art

hei, eg har nettopp kjøpt meg en ny fisk, det gikk så fort at eg fikk ikkje spurt hvilken fiske art det er. lurer på om dere kan hjelpe meg med å finne ut hvilke fiske art eg har kjøpt.

Beskrivelse: Når fisken blir stresset eller får et illebefinnende blåser den seg opp og får mye pigger.

Farge: den er hovedsakelig gul med mangen store sorte prikker.

setter pris på svar så raskt som mulig, eg har ikkje bilde av fisken siden den er kjøpt i dag...
heisan , det høres ut som en kulefisk, (grønn type)
dette er en brakkvannsfisk

[External Image]



[External Image]
ja det er fisken eg har kjøpt, eg er helt forelsket i den. den er bare så utrolig vakker og spessiel!
Jeg håper du har satt deg inn i vannverdier osv denne fisken trenger for å overleve?
Ellers finnes det mange gode artikler her inne på forumet
Skal den gå i 54 literen du har i profilen din, sammen med fantomtetra?

Jeg håper du har fått nødvendig informasjon i butikken, dette er ikke en fisk man kjøper på impuls og setter sammen med hva som helst, i profilen står det at den bør gå alene..

Les også denne artikkelen, Så du tror du vil ha kulefisk?
1 grønn kulefisk skal ha ca. 120 liter alene. Dette er, som nevnt over, en brakkvannsfisk, som faktisk skal over i rent saltvann som voksen. Det er en krevende fisk å holde. Den krever god kvalitet på vannet, og 50 % vannbytte i uka er et minimum. Hvis du leser engelsk godt, er det en artikkel om arten her.
Tilfeldig bekjentskap
© Bernt René Voss Grimm
Reklame for plussmedlemskap