Hvilke fisker kan jeg ha sammen med kampfisk i et 54l akvarium?

Temperatur er nå 24 grader
Har sett litt rundt, kunne tenke meg feks: Klovnefisk, Scalare og Malle.

Noen som vet om noen av disse kan passe bra sammen med kampfisk, eller andre bra sammensetninger?

Vet at kampfisk er vanskelig å sette sammen med andre fisker, men nå er det sånn at jeg allerede jeg har en kampfisk.

Mvh
Arild
scalare blir for stor for akvariet ditt.
du kan heller prøve å ha cory og neontetra sammen med kampfisk.eventuelt et par ancistrus =)
Scalare trenger mye mere plass enn du kan tilby. Klovnefisk? Det er en saltvannsfisk. Du bør bruke fiskebasen som er her og lese på fisk du kunne tenke deg. Du må se etter fisk som kan trives på de antall liter du kan tilby og ha samme vannverdier som kampfisken.

Jeg har et meget velfungerende oppsett på 63L med kampfisk. Sjekk profilen på dette karet så kan du jo se om du liker den sammensetninga jeg har med fisk og reker
Takk for svar!
Skal sjekke ut karet ditt

Edit: Brukte forresten fiskedatabasen. Klovnefisk stod under fisker som var registrert i samme akvarie som Kampfisk. Men det går da tydligvis ikke
mener du klovne pleco? isåfall må du si det. om du søker på klovnefisk havner du på en saltvanns fisk
Jeg har mine kampfisker sammen med ancistruser.. Ene fungerer som barnehageonkel Andre bare jager og dreper yngel.. Hva som passer er jo også litt opp til personligheten til fisken din(hvis du har.. vet ikke om du bare tenkte på å kjøpe en).
Jeg har hatt kampfisk sammen med; maller,guppy,molly,platy, sverddrager, kardinaltetra, rødhode tetra, fantom tetra + flere i en 60liter, og det gikk helt fint!
Disse fiskene som jeg fåreslo er jo gangske vanlige fisk da, vet ikke om du vil ha noen "spesielle"?

Du må ikke sette fisker som liker og nappe finner i samme akvarium som kampfisken, f.eks Tigerbarber.
Jeg har allerede en Kampfisk som jeg har hatt i over 1 år. Har tenkt på mange forskjellige fisker. Har tenkt på å skaffe flere av de fiskene dere nevner. Men har sett en fisk på dyrebutikken i nærheten her som jeg fikk veldig lyst på.

Problemet er at jeg ikke husker navnet på den. Den var ganske rund og tykk, var oransje og hvit i farge. Det var rundt 10 stk av den som svømte rundt i samme akvarie som to kampfisker.
Arild Gulliksen
Problemet er at jeg ikke husker navnet på den. Den var ganske rund og tykk, var oransje og hvit i farge. Det var rundt 10 stk av den som svømte rundt i samme akvarie som to kampfisker.


Gullfisk/slørhale
Lisbeth
[QUOTE=Arild Gulliksen]Problemet er at jeg ikke husker navnet på den. Den var ganske rund og tykk, var oransje og hvit i farge. Det var rundt 10 stk av den som svømte rundt i samme akvarie som to kampfisker.


Gullfisk/slørhale

Kan egentlig ikke si at det ser ut som noen av de, men kan jo hende da. De virket mye mer bollerunde, akkurat som en oppblåst ballong
Det høres ut som golfball-gullfisk

Et par tråder om disse deformerte gullfiskene her og her

Finnes vanvittig mange avlsformer av gullfisk, er bare fiskebasen på AF som ikke har fått inn bilde av alle typene.
Hva slags fisk kan jeg ha i et 54 l aquarium, ønsker meg veldig noen som kan legge egg ??
jeg har netopp kjøpt meg et 54 l aquarium og har veldig lyst på noen fisker som legger egg, noen av de fiskene jeg har blitt anbefalt er sommerfuglciklide, er dette en bra fisk som lett legger egg ???
jeg har også sett litt på palettciklider, men hvet veldig lite om dem.
Eller om det er noen andre fisker som lett legger egg i mitt aquarium. jeg har også lyst på litt stimfisk samt at jeg har 2 bånnspisere.
Håper på hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap