Forskjell på filter og pumpe

Jeg trodde filter og pumpe egentlig var det samme.
Men nå er jeg i tvil.

Hva er egentlig forskjellen?
Renser ikke begge delene vannet og pumper ut vann med oksygen i?

Dumt spørsmål kanskje :p
Tja, en pumpe er gjerne en sirkulasjonspumpe eller en luftpumpe. Disse kan man gjerne sette filter på.
Det vanligste er å bruke komplett pumpe med filter som feks disse til innvendig bruk eller disse til utvendig bruk.

Jeg har lett for å kalle pumpe med filter for filteret eller pumpa (en slags forkortelse for pumpe med filter), sikkert flere enn meg og derfor ikke så rart at du blir en smule forvirret
Ikke så enkelt å få med seg forskjellen da vi alle benytter begrepet pumpe når vi snakker om kombinasjonen filter/pumpe. Selve pumpen er den som suger vannet gjennom filteret. Pumpen sitter gjerne i lokket og har en rotor/impeller som snurrer rundt og drar vann gjennom filteret.
Takk, nå skjønner jeg
Vi har altså innvendig pumpe med filter.
I tillegg har vi ei luftpumpe som er på bunnen av akvariet og det kommer små bobler opp av den. Mest til pynt.
Kan vel kjøpe figurer som man kan sette oppå også, tror jeg. Sånn at det blir enda finere
Det som ligger på bunnen av akvariet og bobler, er en luftstein. For å finne luftpumpa, kan du følge slangen fra luftsteinen og se hva du finner i andre enden.
Lisbeth
Tja, en pumpe er gjerne en [URLBLOCK1] eller en [URLBLOCK2]. Disse kan man gjerne sette filter på. Det vanligste er å bruke komplett pumpe med filter som feks [URLBLOCK3]bruk eller [URLBLOCK4]bruk. Jeg har lett for å kalle [I]pumpe med filter [/I]for filteret eller pumpa (en slags forkortelse for pumpe med filter), sikkert flere enn meg og derfor ikke så rart at du blir en smule forvirret :)


Er både Eheim Biopower og Eheim Aquaball komplett pumpe m/filter?
De virket ganske så like i formen,med unntak av fargene,så lurte på om det er noen vesentlige forskjeller mellom de 2 typene..?
Når jeg klikker meg inn på Eheim Biopower,så kommer det også opp Relaterte produkter under,i dette tilfelle: Eheim ehfisubstrat
Betyr det da at man må kjøpe dette og så fylle det på(?) før man kan bruke den,eller er dette noe annet?
[QUOTE=Animorpher]Er både Eheim Biopower og Eheim Aquaball komplett pumpe m/filter?[/url]
Ja.
Eheim biopower er en videreutvikling av eheim aquaball.
Og begge to er komplette filtere med pumper ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Loffa 2015
Reklame for plussmedlemskap