Carinotetraodon lorteti

Har anskaffet en slik en. Lurer på om det er noen som vet hva fisk som går sammen med denne? Har en 30liter jeg holder på og kjøre inn og synest det blir litt kjedelig med bare en slik en.
Reker? Noen som har prøvd?
Står i profilen til denne kulefisken at den bør ha min. 60 liter, så jeg tror 30 liter blir litt lite.

Vil bare sitere litt info;
En art som helst holder seg i bakgrunnen og krever et bestemt revir. Dette forsvares energisk mot artsfrender. Arten er stridslysten og aggressiv mot artsfrender og også ofte mot andre fisker. Hannen kan, i følge enkelte observasjoner, innta en stilling, med det formålet å imponere motparten, der den blåser opp buken og samtidig hever en kam på ryggen. Holdes i artskar. Vil nappe finner på annen fisk, om du forsøker å ha den sammen med "vanlige" fisker. Kan også meget godt drepe annen fisk.

Sand eller grus som bunnmateriale. Tett beplantning på sidene og bak, men viktig å beholde godt med svømmerom. Gjemmesteder av stener, røtter og terrakottapotter.
Kulefisker trenger brakkvann for å trives. Hvis du ikkje har det så kommer den til å mistrives og dø. Og disse spiser reker og annet snacks.. Snegler må de også ha for å slipe ned kjeften deres.

30 literen blir for lite ja. De bør gå med andre brakkfisker. Eller gå som et par...

Hmm.. Ok. Jeg har aldri blitt fortalt akkurat det med at 30 l er for lite for en kulefisk da, men ok.
Jeg vet dette med vannverdiene til denne fisken. Men tenker på noe mer som Gabon reke jeg vil ha sammen med den, da den er noe meget større enn selve fisken.
Tommy Tran
Kulefisker trenger brakkvann for å trives. Hvis du ikkje har det så kommer den til å mistrives og dø.


Det du påstår er ikke riktig, det fins mange kulefisker og alle er ikke brakkvannsfisk. Feks dvergkulefisk, og Carinotetraodon lorteti som trådstarter har skaffet seg. I basen står det om den: I vill tilstand er den funnet i medium til store elver. Den opptrer i langsomtflytende eller stillestående ferskvannsområder

Men til trådstarter; du har skaffet deg en fisk som krever langt mer enn du kan tilby og som du har skjønt passer den dårlig i en 30 liter eller sammen med andre fisk/dyr. Anbefaler deg å lese denne morsomme og artikkelen:
Så du tror du vil ha en kulefisk?

Hvis du bestemmer deg for å gå for denne kulefisken må du sørge for å dekke dens behov. Det er flere som får dilla på kulefisker, for dette er virkelig helt spesielle fisk med stor personlighet! Vil du ha kulefisk i 30L ville jeg heller gått for 2 dvergkulefisk, man regner sånn ca 15L pr fisk

Lykke til. Håper du finner en løsning som er bra for både deg og fisk!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap