Forelska i kulefisk

Eg er blitt vanvitti forelska i kulefisk ! eelsker di !!
har sikkert sett på vidioer i en halvtime når di spiser , herlige skapninger altså !

men nå har det seg slik at hjerte mitt ble knust nokk en gang , jeg har eit 54L akvarie og det ser veldig negativt ut med drømmen min om kulefisk .
siden jeg er nybegynner må jeg nokk ha ferskvanns akvarie , men er akvariet mitt for lite for ein ferskvanns kulefisk ?

spørsmål :

- Kan jeg ha (ferskvanns)kulefisk i mitt 54l kar ?
- Må du slipe nebbet til kulefisken om den får sneiler ?
- Hvordan sliper du nebbet ?
- Hvor mye koster en kulefisk der du bor ?
- Kan den gå med algeeterer eller blir den spist opp da ?
- Har du andre svar om ting du tror jeg kan lure på ?
Flott artikkel om kulefisk her.
Biter dverg kulefiskene hardt ?
slik at det jør vondt ?
Hva skal du innimellom tennene på kulefisken å gjøre når den er våken?
Sparesset
Hva skal du innimellom tennene på kulefisken å gjøre når den er våken?


Nei , eg så bare på en vidio på youtube av ein som matet kulefisken med hendene å ble bitt . og så tror jeg at eg leste at di bet hardt , husker ikke helt
Det er mange tråder angående kulefisk hvis du søker her inne. En tråd om kulefisk for nybegynner finner du her feks
Amanda Iversen
- Kan jeg ha (ferskvanns)kulefisk i mitt 54l kar ?

Dvergkulefisk er det eneste du har plass til i karet ditt.

- Må du slipe nebbet til kulefisken om den får sneiler ?

Det kommer litt an på arten. Noen arter trenger faktisk ikke snegler. De fiskespisende kulene har nemlig ikke den tannveksten som en del andre kuler har. De fleste andre må ha snegler minst to ganger i uka. Men så har man Sør-Amerikansk kulefisk. De har så ille tannvekst at du nok må regne meg å leke tannlege, selv med god tilgang på snegler.

- Hvordan sliper du nebbet ?

Leser du engelsk, er det en artikkel om emnet her.

- Hvor mye koster en kulefisk der du bor ?
Prisen varierer enormt, fra butikk til butikk og fra art til art.