Lage kokosnøtthule selv

Noen spesiell fremgangsmåte?

Hvis en kjøper kokosnøtt i butikken så er det jo å rense denne så klart, samt skjære den til riktig, lage noen hull....men skal de kokes før de havner i karet eller holder det å skylle dem godt i varmt vann?

Det holder å koke opp vann og legge de oppi til vannet har kjølnet. Når jeg laget mine huler skar/skrapte jeg av "busten" utenpå skallet, men jeg tror ikke det egentlig er nødvendig. Det var en he#%/&tes jobb å få av busten, så neste gang lar jeg den være på! :o) Kokosnøtter er harde!!
HvemErJeg?
Det var en he#%/&tes jobb å få av busten, så neste gang lar jeg den være på! :o) Kokosnøtter er [I]harde!![/I]


Ja la busten sitte på, bare fint med litt organisk materiale. Men kok skallet litt sånn at fetterester blir fjernet
Bruk rundbor til å lage hullet der hvor du skal ha de. Deretter deler du kokosnøtta i to. Kok den opp og kokes i ett til to min. Fjern innmaten og legg den i vann i ett døgn. Husk å skifte vannet et par ganger. Kokosnøtta avgir mye farge, derfor bør den ligge litt i vann.

Når det gjelder hårene på nøtta, ikke fjern disse. Maller, mollyer, ciklider elsker dette. Etter par mnd er de helt reine
Strålende :P Takk for tips
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap