Skade på fisk

hei la ut en spørsmål i går om en skade på en øreål på sykdom forumet men legger en ut her da jeg er nybegynner. det som er problemet er at jeg har fått meg en øreål til mitt 540 liters akvarium og etter en stund kom det skader på fisken så jeg la ut et spørsmål om dette i går. da jeg fikk "svar" på dette satt jeg meg ned for og finne ut hva som skjer her og problemet er at jeg kan ikke se noe som skader fisken men hver gang jeg ser på den har den en ny skade.


har biltema sand. ei diger rot, planter og lavasteiner oppi. og ingenting peker seg ut til og ha skadet fisken.

så kan dette være en plante den ikke tåler. eller "røyter" øreål'en

ser ikker ut som det er skader etter at den har skrapet seg heller ser mer ut som "huden" detter av. er ikke noe blod eller lignende.

hvilke fisker går den med?kan noen andre skadet den?

tenker også på at lavasteinene er veldig spisse overalt egentlig...Kan det være de?er den mye borte på lavasteinene?
er ikke noen andre fisker i karet for øyeblikket. så det kan ikke være det.

har delt opp akvariet slik at lavasteinene ligger i den ene delen av akvariet. og har bare sitt den svømme der da jeg slapp den oppi for og "utforske" akvariumet

men nå ligger den i ro på den andre siden der det er glatt stein
hmmmm...rart da...:/

Er det et nystartet kar?
Leste litt om dette da:
http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=58688&message_id=475866#475866
Der står det at huden kunne flasse av....
Syns jeg ga et greit "svar" jeg da.. Og du kunne fortsatt spørsmålene videre i samme tråd hvis du ville ha flere svar om samme tema
er nystartet kar ja men er kjørt gjennom oppstartsfasen slik som det skulle men leste litt på den tråden du oppga og føler jeg kjenner meg litt igjenn der ja. er bobler på glasset.

har luft stein nedi og god sirkulasjon men vett ikke om 2 luftsteiner er bra nokk for dette problemet i et 500 liters.

så skal ikke se bort i fra at det er dette. så du får ha hjertelig takk for hjelpen så får jeg se om jeg klarer og få bort dette. slik at fisken ikke dør.
var fornøyd med svaret pga det var i sykdomsforumet jeg postet. var ikke et personligt angrep ved og skrive "svar". var bare for og illustrere at det ikke hjalp meg så mye. og skiftet forum til her så fort jeg fik svar på det jeg trengte å vite der om behandling av skader.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap