Sugekopper mister "suge" evnen! hjelp!

Hei!

Jeg har en liten pumpe på sa 5*4*4 cm... og den har 4 sugekopper men den mister take på glasset hele tiden og starter å blåse opp sand og stein fra bunnen... har noen noe råd til kordan jeg kan feste pumpa fast på?

mvh Anders
Hvor lenge har pumpa hengt på sugekoppene? Prøv først å gni vekk slam fra sugekoppene, hvis det ikke hjelper må du kjøpe nye
:d
Jeg har hatt de i ca 1 år og jeg kjøpte den av en venn.

men vet dere om noen måter jeg ikke trenger å kjøpe nye sugekopper?
Du må nok regne med at sugekopper, alle typer, fra tid til annen må skiftes ut. Gummien blir morken og "slapp i fisken" ettersom tiden går, det er ikke til å komme forbi. Gummi er ikke av evigvarende kvalitet under vann, dessverre.
Jeg skifter ut f.eks. sugekoppene til termometerne i mine kar i blant. Merkes at det behøves når termometerne begynner å falle ned på bunnen til stadighet, helt uten videre. Da bytter jeg ut sugekoppen med en ny. Så sitter de som spikret igjen

Når du kjøper nye sugekopper nå, kjøp et ekstra sett i tillegg, så har du dem liggende til neste gang du plutselig får bruk for dem Legg de ekstra sugekoppene i skuffen under akvariet (hvis du har en slik) eller der du ellers har akvarieutstyr.
Greit :d


Tusen takk for hjelpen!

da skal jeg bytte sugekopper :P

mvh Anders
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap