Eurythermal?

Tenkte på å flytte mine gullfisker till en god gammeldags bolle(de eter jo opp all maten+ begynner å bli store). Men en bolle med to gullfisker er jo litt kjedelig.Da jeg ikke hadde planer om a invistere i ektra varmekolbe(og pumpe) lurte jeg på om det finns andre såkalte eurythermale fisker som kunne gjöre dem selskap.
Nå går du veldig gærn vei desverre. Du må ikke finne på å putte gullfiskene i en bolle hvis de begynner å bli stor?! Hvor mange liter er bolla på? Dette er fisk som blir store og griser mye. Trenger derfor stor plass og kraftig filter.

Jeg vet ikke hva eurythermale fisker betyr? Er det fisk som verken trenger plass eller filtrert vann?

Les om gullfisk her

Gi heller gullfiskene til noen med stort gullfiskkar eller dam
Ok. Jeg kanskje heller skal skaffe meg större akvarium. Eller ett eget akvarium rettere sagt. Det står i eldste guttungens rom og gullfiskene fikk han i presang(ikke av meg).Fine fisker, men det inneberer visse begrensninger(?).
Eurythermal er ett nytt ord jeg fikk läre meg idag. Hentet fra beskrivelsen :
Arten er eurythermal, som betyr at den trives i mange forskjellige temperaturer, fra 10 grader til 35 grader, og kan overleve temperaturer fra 1 grad til 40 grader.

Leser også att bolle ikke er anbefalt på samme sted.
Hvis du skaffer deg et akvarium på 180-200liter slik som gullfiskene trenger, så kan du ha de sammen med Kinesisk Værål.
Både gullfisk og kinesisk værål er eurythermal. Og de er fisker som spiser mye, og griser da enda mer, så hvis man skal ha de, så burde man ha pumper som er beregnet for et dobbelt så stort akvarium eller mer.
Siden de klarer seg i både kaldt vann og varmt vann, så hadde man kunne hatt de i ca. 21 grader og hatt de sammen med Siamesisk algeeter, som kan spise algene.
Alt dette må du dessverre vente med til du får et akvarium på ca. 200liter.

Slough Feg
Eurythermal er ett nytt ord jeg fikk läre meg idag. Hentet fra beskrivelsen


Hehe og da lærte jeg også meg et nytt ord. Jeg vet at gullfisken kan klare disse tempraturene men har aldri tenkt på at det heter noe spesielt. Men det var et så vanskelig ord at jeg garantert kommer til å glemme det like kjapt som jeg lærte det

Lykke til med gullfiskene i alle fall
Slough Feg
gullfiskene fikk han i presang(ikke av meg)


Mennesker som gir bort levende dyr i presang uten å først rådføre seg med den/dem som skal ha ansvar for dyrene, fortjener bokstavlig talt ris på baken. Jeg håper du i det minste har prøvd å snakke litt alminnelig folkevett inn i dem, eller at du planlegger å gjøre det.

Så uansvarlige, uomtenksomme og vettløse mennesker kan det umulig være særlig greit å være nødt til å omgås.

F*** så provosert jeg blir! >:I
Takk for alle svar!

Till Kampfisk: enig att dyr er en dårlig presang. Det positive var jo att pappa fikk intressen tilbake etter 20år
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap