Hvor mange fisk i et 450 l kar?

Har et 450 l kar som jeg gradvis bygger opp. Lurer litt på hvor mye fisk man kan ha i det? Vil overhodet ikke ha mest mulig, men greit å vite hvor grensen går liksom!=)
Det er helt umulig å si så lenge du ikke forteller hva slags fisk det er snakk om, filterkapasitet osv.

Men litt enkelt sagt: Skal du ha store fisk kan du ha noen få -skal du ha små fisk kan du ha mange

Men igjen kommer det an på hva slags fisk du skal ha. Noen småfisk kan være hissige, passe på egg og yngel, de trenger feks større plass enn andre små fisk
ja ser den=)
Har i dag 5 cobitis botia på mellom 7 og 15 cm, en elefantfisk, 7 gurami, 3 platy og 7 forskjellige maller fra str 3 til 13 cm og en stor på ca 30 cm.
Litt agurkmix her, siden vi hadde et lite kar fra før og fikk med de store i det nye. Hadde ikke lyst å kvitte meg med de som fulgte med, da de har gått i et kar uten planter og lys i ca ett år. Nå har de det som plommen i egget med sand, planter, røtter, masse gjemmesteder og ikke minst lys!=)
Tenkte kanskje jeg kunne skaffe meg noe fler som går i toppsjiktet sammen med guramiene og platyene.
Planen er på sikt å skaffe meg et stort hjørnekar til botiene.


Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap