Hvilke planter til betta splendens?

Hvilke planter er fine og ha i et akvarium til kampfisk? Det blir ikke så veldig mye sollys der det står, så planten bør klare seg med minimalt med sollys
Javamose kan du ha : )
Hvor stort er akvarie ditt?

Du kan jo ha Valisniera(Helt sikkert skrive feil) planter.

Du kan søke i plantebasen : )
Tusen takk for svar Jeg har et 15 liters akvarium.
Da er kanskje Valisniera planter litt for store : )
Men du kan jo søke i plantebasen : )
Jeg er ikke god på planter og lysforhold, men kampfisker liker planter som bryter vannoverflata. Selv har jeg en slags lilje med lange sverdliknende blader. Disse bladene vokser opp over vannflata og legger seg utover. Det gir gode forhold for skumredene til kampy. Flyteplanter er også et alternativ. Vår kampy pleier også å hvile blant plantestenglene og har også overnattet oppe i flyteplantene. Det er bilde av kampfiskhybelen på min profil.
Mine kampfisk elsker vasspest, kansje du kunne prøve det. Det er en veldig billig plante som er veldig enkel å holde, hvis den blir for stor kan du bare klippe den litt.
Kan også anbefale andemat og pistia siden de liker flyteplanter
Trenger ikke noen spesielle planter til kampfisk, men flyteplanter og vallisneria som nevnt over er greie å ha.(men styr unna andemat! den tetter igjen overflata og blir aldri kvitt den) Men siden du nevner sollys, har du ikke lampe over karet?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap