Hvilke arter passer med kampfisk ?

Hei. Jeg har gått til anskaffelse av et akvarium på 60 liter.

Kampfisken min trives kjempe godt, men det hadde vært fint med noen ekstra fisker.

Derfor lurer jeg på om hvilke andre fisk som går godt sammen med kampfisken min?
Det kommer visst an på kampfisken, de er jo så forskjellige. Mine går sammen med bunnfisk (ancistrus) og eplesnegler og det fungerer bra
ett par sverddrager og guramier
Scorp
ett par sverddrager og guramier

Sverddragere kan finne på å nappe sløret til kampfisken. Dessuten skal de ha ganske hardt vann, mens kampfisken skal ha bløtt vann

Min kampfisk bodde i 2,5 år (den døde nylig) sammen med pangio kuhlii, miniatyrrasbora og amanoreker. Veldig fin kombinasjon både med hensyn til vannkrav og samboeregenskaper

Lenke til karet
Min kampfisk lever fredlig sammen med corydoras aeneus, ancistrus og rødmunnstetra.
Som andre sier kommer det veldig an på kampfisken, det er mange personlighetsforskjeller på de faktisk.
Kampfisken min bor med 4 svarte neontetra, 3 VF bolivianske sommerfuglciklider og 2 ottoer i en 60 L.
De ser alle ut til å trives. Kampfisken er en TVslave av en annen verden, ligger oppå pumpa å kikker når TV'n er på og svømmer rundt å viser seg når TV'n er av...
Kampfisker er noen raringer, og du finner ALDRI 2 like...
Vi har to huer og en hann i en 60l sammen med eplesnegler og ancistrus +++ en god del planter.

Her finner du en liste over akvarievenner i fiskebasen: trykk her.

også kan det lønne seg å lese om de aktuelle fiskene du kunne tenke deg, da det ikke er sikkert alle kan gå i den størrelsen du har.

Ellers sier jeg som de andre, kampfisken er utrolig forskjellige fra individ til individ, noen er bedagelige og sosiale, andre mer agressive og tilbaketrukkene.

Men det er i alle fall en pekepinn i riktig retning.
lillka
Her finner du en liste over akvarievenner i fiskebasen: [URLBLOCK1]

Akkurat den funksjonen der syns jeg er helt tullete. Den viser kun hva folk stapper sammen i sine egne kar, ikke om det faktisk er fisk som passer sammen............
Du kan se se på vennene til Kattemallen, der er det alt fra neontetra til hai :p
Ikke alltid til å stole på nei...

Ta i betraktning at kampfisker har personlighet, du må kjøpe venner til den ettersom den er livlig/rolig, liker strøm i vannet/må ha rolig vann, osv.
I store, godt beplantet akvarier kan man ha hunnkampfisker sammen med hannen
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap