Hva mer i en 50 liter?

Jeg er heeelt nybegynner og har nylig fått et brukt 50 liters akvarium av ei venninne. oppi der har jeg nå (etter noen uker innkjøring og sånn) 10 neontetra, 3 black molly (og ja, jeg vet at det ikke er helt optimalt ift vannkvalitet å ha black molly og neontetra sammen, men det går da fint foreløpig) og en ancistrus.

Mitt spørsmål er da; Kan jeg ha flere fisker oppi? Hvilke/hvor mange vil dere da foreslå?
Hmm jeg tror du skal stoppe der jeg ...3 black molly i en 50 liter er vel egentlig på grensen allerede. La dette gå ei stund du..og se hvordan det du har nå utvikler seg

løkka tell iallfall
Du kan jo ha i ei snegle eller 2 , eplesnegle for eksempel.

Et tips: Det er viktig å bytte vann ofte i et så lite akvarium. 10 liter 3-5 ganger per uke minimum.
Det høres mye ut å skifte 20% av vannet 3 til 5 ganger i uka. Hvis du har et filter som er dimensjonert til akvariestørrelsen, og ikke putter oppi for mye fisk, skal det holde med vannbytte en gang i uka for 50litersakvarier også.
10 liter 3-5 ganger i uken hørtes veldig voldsomt ut spør du meg!

Men det holder nok med fisk oppi der.
Du kan jo foreks. kjøpe en ancistrus til. Du får finne ut om det er en gutt eller ei jente så kan du kjøpe en til.

Tror det holder å bytte 20 liter i uken.
Jeg har byttet vann ca to ganger i uka så langt, ca 15-20 liter. Tenkte jeg skulle legge meg på 20 liter en gang i uka nå fremover.

Jeg tenkte også på evt. en ancistrus til. Jeg har ikke tenkt å overbefolke helt, altså. Er det noen måte å se om det er han eller hun jeg har nå når den er så liten? Den er vel 3-4 cm, tenker jeg.

Også får jeg heller begynne å planlegge hva jeg skal ha i et evt. større kar.....
De må bli minst 7 cm før du ser kjønn på de, men de vokser raskt så innen et halvt år-8 måneder er den nok kjønnsmoden.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap