Kobbertetra dominerer, hjelp

I dag kjøpte jeg 30 kobbertetraer på troopehagen zoo. jeg er stor fan av tetraer så jeg har mange andre tetraer i akvariet. menn når jeg hadde oppi kobbertetrane så "forsvant" alle de andre fiskene. har dere noen tips hvordan jeg kan gjøre at de andre fiskene kommer frem igjen?

håper på raskt svar
mvh Anders
Dette er helt naturlig adferd fra kobbertetraene sin side.. Har dessverre ingen tips til hvordan du kan få det til å bli bedre.
Glødebånd og neonvarianter
Vel.... De kommer nok ikke frem igjen på noen år....
Kobbertetra er ADHD-fisk og vil ikke gå godt sammen med mindre
fisk. Du kan jo prøve å redusere dem fra 30 til ca 10, med maks 3-4
hanner. Dessuten : behold kun de minste hannene.
Men jeg tviler på at de små fiskene vil våge seg frem, selv da.
Valget står nok mellom Kobbertetra og de mindre artene. Jeg ville ha
levert tilbake Kobbertetraene.
PS ! Butikken burde ha advart deg mot disse.
Takk for raskt svar :d
hei
tusen takk for raskt svar og gode svar, det var irriterende at de ikke sa noe som helst i dyrebutikken. jeg har mest slike tetraer fordi jeg syntest at de er veldig fine og de kommer i mange varrianter, menn tror dere at det er noe som helst kjanse for at de andre tetrane kommer frem igjen?

mvh Anders
Jeg ville sett det an en ukes tid. Vanligvis er det jo sånn at jo større stim jo penere oppfører stimfiskene seg. Så jeg vet ikke om å minske stimen er rett vei å gå?
Min erfaring med denne fisken er at de blir ennå værre når de blir færre. Jeg har lite til overs for Kobbertetra da de kan være noen terorister i akvariet, og at de blir værre når de blir eldre. Har jeg vært deg har jeg villet levert de tilbake til butikken. Jeg kjenner så mange som har sett på disse fiskene som ei plage i selskapsakvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap