Hva kan jeg putte oppi?

Jeg skal sette opp et 180 liters akvarie og lurte på hva slags type fisk det kan lønne seg å ha.? Noen litt fargesprakende.
Litt lite kar til Malawi spør du meg ,Tanganyika kan gå greit ,spørs hvilken type Tanganyika.
Men det hadde jo vært greit å vite hvilke type fisker du liker og kunne tenke deg ,du har kanskje kikket på litt forskjellig ?
En gruppe Mikrogeophagus Ramirezi kanskje. De får fine farger. Skal du satse på disse, og kanskje vil ha yngel på dem, bør du unngå bunnfisker, da disse vil fråtse i eggene til ramireziene. En stim Neontera eller [URL=for å piffe opp litt ekstra kan bli fint. ]Kardinaltetra[/URL] for å piffe opp litt ekstra kan bli fint. Disse tre artene trives i ganske så like vannverdier.
Malawi, og Tanganyikaciklidene vil helst ha større karr en 180 liter for å trives bra.
Har sett litt på regnbuefisk. De er fine. Har et akvarie nå på 100 l. Der har vi sebrafisk, neon tetra , kampfisk og guppy. Må nok flytte de over etterhvert, tenker jeg. Men da må jeg ha en type fisk som går med de. Er veldig ny i dette "gamet" enda.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap