Hvilken fisker passer til et 10 000 liters akvarium?

Hei
Jeg har overtatt et 10 000 liters stort akvarium. Jeg har ikke så mye erfaring med akvarium. Hadde et 120 liters akvarium før, med selskapfisker i. Men det jeg lurer på nå, er hvilken fisker anbefaler dere å ha i det? Hva hadde vert stiligt? Vil ikke at det skal være for mye krevende, og det står på et sted der mange mennesker ser det, så jeg vil gjerne at det skal være fargerikt og stiligt å se på.

Tenkte på stimfisker, syns de er veldig kule - og stilige. Men siden det er såpass stort akvarium så hadde det vært kult med noen store fisker, slik som diskuser....Noen som har en mening?
Titusen liter? Det kaller man vel ikke et akvarium, men en dam hehe. Ja hva kan man ikke ha oppi der? Regner med du har lagt på noen nuller for mange
Om det ikke skal være særlig jobb med det, kan du utelukke Discus i hvert fall!

Nøkkelhullciklider er ikke akkurat de mest fargerike, men kan nok være mer passende om kravet er at det ikke skal være for mye arbeid. Har tidligere hatt flere av disse, og det er absolutt en trivelig art
Hadde de bl.a sammen med Scalarer. Jeg vet ikke helt hva du mener med at det ikke skal være krevende, da...? Akvarier krever jo uansett en del, men Discus tror jeg du skal utelukke!! (Ikke at jeg har hatt arten selv, men det er jo bare å lese bittelitt, så ser en at det innebærer en god del arbeid).

10 000l!??! Mulighetene er mange
Jeg liker godt elefantfisk, og hadde jeg hatt stort nok kar, hadde jeg hatt en gjeng av de. Må være enten 1 eller en gruppe på 5-6, mener jeg det var). To funker i hvert fall ikke, men husker ikke akkurat nå hvor stor gruppe som ble anbefalt. Men disse er også noe sensitive for vannkvalitet. Hadde 1 i noen år, men han fortjente nok mer enn mine 180l, selv om han spiste godt og lot seg håndmate.
OJ!!! Mye vann... Jeg vil også ha !!:o))

Enig med deg, jeg ville satset på noen store fisk og en kjempe stim med kadinaltetra.. en 300-400 stk. Det som er problemet er at noen tetraene vil ende opp som levende fòr for store fisk.

Men det hadde også veldig flott å bygge det opp til et Malawi-akvarie.. Der er det mye flotte fargerike fisk av alle str. Hongi og blå delfin er nok noen av mine favoritter når det gjelder litt større Malawi- fisk.

Legger med bilde av Malawi-karet mitt.
Plussmedlem
Hei.
Hva slags filter er det i dette karet?
Og hva er målene (l x b x h).
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap