Mygglarver i egen hage??

Vi har ett basseng til poden på 5 år stående på verandaen.. det er nå fullt av noe som ligner mygglarver som vigler seg rundt oppi der... de ligger helt i vannflata og det ligger noen voksne mygg oppi der som er døde...

Hører om folk som reiser på fangst-turer på våren og sommeren...

Kan jeg fange noen av disse med håv og fore akvariefisken med dem??

Må bare spørre!
Håper på svar på noe som virker som ett litt småkomisk spørsmål!

Bilder av det jeg tror er mygglarver...
Jepps, dette er mygglarver Bare å håve dem inn og gi til fiskene, namm

Men du burde kanskje skylle dem i håven før du putter dem i karet, i tilfelle poden har hatt på solkrem feks
Er det noen lur måte å oppbevare disse på?? Helst ikke inne men...

Tusen takk for svar!!
Jeg har oppbevart mine i ei bøtte på balkongen til de er spist opp
Supert!!! Kommer sikkert til å komme flere etterhvert... men da er det bare å skupe de over i en av akvariebøttene mine Har jo nok av de mener jeg :P

Og håpe at de blir spist opp før de blir til voksen mygg!!! Dette blir spennende! Snakker om fangst-tur..i egen hage!!!
Lene Byholt
Og håpe at de blir spist opp før de blir til voksen mygg!!! :D Dette blir spennende! Snakker om fangst-tur..i egen hage!!!:D:D


Misunner deg den. Har hatt balkongbalje med vannlilje, uten en eneste mygglarve
Men jeg bor midt i oslo, i 8 etg, sikkert derfor

Har hørt flere ganger at folk med hage bare kan sette ut en balje med vann i hagen, så får de mygglarver
ja...det er første gang vi opplever dette! Har hatt dette bassenget på verandaen i 3 år nå og dette er første gang vi opplever dette som sagt!
Vi bor "på landet" så vi har jo store områder med skog på den ene siden og sjøen med rett kurs mot danmark andre veien så vi bor kanskje litt mer laglig til?

Da er dette noe jeg må prøve på hvert år heretter

Er det noe jeg må passe på eller vokser og holder disse seg i live uten innblanding?

De holder seg nok i live uten innblanding så lenge det ikke er for varmt.

Du kan kjøpe isbit poser, blande inn mygglarvene i akvarie vann og fryse ned. Så kan du gi x antall isbiter som fòr. Legg posene vannrett i frysere så alt ikke samler seg i de nederste isbitene.
Så lurt!

Da har jeg litt å henge fingrene i de neste dagene Tusen takk for flotte svar!
Jeg har et familie basseng på 3000Liter i hagen og det var helt tett av mygglarver. Det ble et problem for det er ingen som vil bade sammen med larvene ..
Fisket ut en 10 lites bøtte med vann og larver. Den har nå stått en uke, noen av larvene dør men de fleste lever enda. Vi har i klor tabletter i bassenget nå for ikke å få flere larver. Fiskene syns det er veldig godt , men de får det ikke hver dag. Da blir det litt mye mat i vannet.
Stemmer... det er en slik type basseng vi også har.. på 3000 liter

Må finne på noe for å ikke få mygglarver oppi igjen, men det var jo en artig oplevelse
Poden syns det var kjempegøy å "jakte" mygglarver og gi til fiskene!

Kom på at vi har jo en liten ferskvannsdam rett på nedsiden av eiendommen her som ble laget i forbindelse med mølla for mange mange år siden. Der er det stillestånde vann mesteparten av sommeren...der burde det jo være muligheter for fangst også
Lisbeth
Har hørt flere ganger at folk med hage bare kan sette ut en balje med vann i hagen, så får de mygglarver :)


Oooo! Det visste jeg ikke at gikk ann en gang! *springer ut i hagen med ei vannbøtte!*

Spørsmål: Hvilken type mygglarver er det egentlig? Røde, hvite eller svarte som er mest vanligst som lander i bøttene?
Vi har en liten hagedam inni terrassen i kattegården vår og der er kommet masse mygglarver,så slipper å fore fiskene der ute
Fiskene inne fikk også smake og de ble helt vill,så det var gode greier
dette fungerer veldig godt. har ei halv tønne med regnvann som står å masseproduserer mygglarver
Samme her gitt..bortsett fra at hos oss er det en gammel kano som står for oppbevaring av vannet :P
Lever alt slags vannkryp oppi her, har tilmed funnet flere vannkalver og døgnfluelarver, nymfer av forskjellige slag osv osv i tillegg til mygglarver. Arti med gratis mat hehee
godt å høre at det er flere enn meg som har samme erfaringa! Syns det var gøy i dag jeg og er litt bitt av denne basillen som heter levendefor nå kjenner jeg Spesielt når det ikke er mer creepy enn dette Har alltid sett for meg at levendefor er noe ekkelt, men dette var jo bare spennende
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap