Går gullfisken i lag med de fleste fisker?

Har en gullfisk (slørhale) og lurer på om hvilke fisker den går i lag med og hvilke jeg bør styre unna?
Hvor stort er akvariet? Gullfisk blir stor, så det er greit å holde den med litt større fisk som den ikke spiser. Gullfisk er ganske sosiale fisker, så de vil gjerne bli holdt med flere artsfrender. Hvis du klikker her eller går innom profilen til gullfisk er det faktisk en egen fane som heter akvarievenner. Der står det hvilke fisk andre brukere her har den sammen med.
Hakasu
[URLBLOCK1] Der står det hvilke fisk andre brukere her har den sammen med.


Denne tjenesten her syns jeg faktisk burde fjernes. Den gir absolutt ingen god pekepinn på hva som passer med fiskene. Den viser kun til hva folk putter sammen med fiskene sine, og vi vet jo alle at ikke det alltid fungerer.

I denne oversikten står det feks at noen har gullfisk sammen med neontetra. Det er jo mat for gullfisk...

Gullfisk er en kaldtvannsfisk, passer ikke spesielt godt sammen med tropiske fisk
Vi kan jo titte på artsfrendene til Arowana også, her finner vi alt fra neontetra til gullfisk. Men jeg vil ikke anbefale deg å putte en gullfisk oppi til en Arowana uansett jeg da... En gullfisk kan oppleves litt røff for neon fisker, og bør derfor ikke (som små) holdes med nervøse eller sky arter. Som store er de jo hovedsakelig hagedam-fisker, eller (etter min mening!) kun passende til noe større akvarier.
De griser også svært mye med mat, så husk god filtrering!
Inaktiv bruker
Er gullfisk og slørhale en og samme fisk?
Plussmedlem
Bjørnar Steen
Er gullfisk og slørhale en og samme fisk?


Slørhale er en avlsvariant av gullfisk.
Lisbeth
Denne tjenesten her syns jeg faktisk burde fjernes.

Siden det nå er laget en egen tråd om denne problemstillingen, legger jeg ved linken dit, for ordens skyld: Hva er vitsen med denne tjenesten på akvaforum?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap