Hvor høyt opp til kanten med vann?

Jeg har prøvd å søke på vann nivå og hvor mye vann, men kommer bare opp alt mulig annet enn det jeg er ute etter hehe.

Enkelt spørsmål denne gangen.
Hvor langt opp fyller man i vann? Jeg har ramme akvarium, og synes ikke det er noe pent når lyset skinner mellom vannflaten og rammen. Har liksom en kant på 2-3 cm før vannet rekker opp til rammen.

Er det farlig å fylle helt opp til rammen? At det blir for mye vann liksom?

viser på bildet
Hei

På akvariene jeg selv har er det en strek som viser hvor høyt opp det kan fylles vann, mens på noen av di andre akvariene står det i papirene som fulgte med akvariet.

det er som regel 2cm opp til toppen av glasset.

Utover dette vet jeg dessverre ikke.

Håper du kan få et helt rett svar av andre.



Kjøpte karet brukt, så det står ikke noe om det desverre, har ikke sett noe merke inni heller.
har alltid helt opp til ramma pluss ett par tre millimeter, blir mye finere da.
Nå fyllte jeg opp, og det ble mye bedre ja Slipper å se tomrommet mellom der det ikke var vann.
Etter å ha fyllt helt opp, dukket det opp et problem, og det var panikken for at fiskene skulle finne på å havne på gulvet !

Så fant jeg tilfeldigvis svaret i en av Tante Astrids akvarietråder - Og løsningen ble finmasket netting som jeg hadde liggende. Ble ikke perfekt og helt beint, men fungerer midlertidig

Det fulgte nemlig bare ned en glassplate som dekker halve akvariet, og så skal liksom lysamaturen dekke resten.
Smart. Noen av mine fisk hopper opp da de ser at jeg skal mate dem.
Slik ble det.

Kommer nok kanskje til å lage en penere variant en gang, men denne funker foreløping

[External Image]
Eller så får du bare en glassmester til å kappe nytt, heldekkende dekkglass til deg
ja det går an, da fordamper det ikke så mye vann. Slik det er nå så fordamper fort en bøtte vann på en uke.
æ har bestandig fylt karran så æ ikke ser vannflata.. å alle karra æ har hatt har d ikke vert neon målekant.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap