Jeg lurer på hva denne fisken heter?

Og om noen kan fortelle meg litt om den.. fant den ikke i fiskebasen (mulig jeg har oversett den)

Lurer også på om noen har noen innvendinger angående "innredningen" i akvarie..
Og evt tips til hva mer jeg kan fylle det med av ting og planter, samt fisker...

ja, platyene vet jeg. men den tilnærmet lik gjennomsiktige fisken med litt svart på seg, som nesten går i ett med grusen på det ene bildet. Denne har jeg ikke navnet på...
Av det lille jeg kan se og med min lille kunnskap så tipper jeg det er en type Corydoras?
Det var ikke lett å se den fisken tydelig, men jeg synes da det ser ut som en liten cory av noe slag..? Har den barter og vimser rundt på bunnen?

Edit: SiljeO var før meg der
Ja, den har barter... og vimser rundt på bunnen.. har fire stk, for fikk beskjed om at disse trivdes i "selskap".
Det er en corydoras paleatus

Ja, jeg fant den... jeg som har oversett den da jeg lette gjennom fiskebasen, men jeg burde kanskje ha litt fler av de, ser de skal være minst 5-6 stk og jeg har kun fire...

En gjeng på 10 er fint.
Har man Corydoras anbefales sand som bunnlag.

Sakset fra fiskebasen;
Alle artene har barter (korte skjeggtømmer) ved munnen som de bruker til å lete etter mat i bunnlaget/sanden. På grunn av denne adferden er det viktig å ha fin, avrundet sand som bunnsubstrat ellers kan fisken få skader på dette viktige følsomme organet. For å kunne lukte seg frem til føde må de ha bartene i behold. Skarp eller grov grus er derfor ikke å anbefale.
ja, fikk med meg det også, skal på biltema i morgen den dag og skifte hele bunnen. Det var tanken uansett...Nå har vi heldigvis rund grus, så jeg håper de ikke har tatt noe skade av det.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap