Planter i akvarie

hei lurte på hva jeg må gjøre med planter jeg tar rett ut av vannet ner meg uten att vannet blir gromsete
Du mener at når du tar ut plantene med røttene, så blir det blir grumsete?
nei mener ferskvans ville planter om jeg putter dem rett ned i akvariumet blir d grumsete av di plantene men hva er forskjellen på disse å di i dyrebutikken
Blir det grumsete hvis du skyller dem først også ? Mulig de skiller ut noen uheldige/skadelige stoffer når de kommer i et tropisk akvarie. De tåler sikkert ikke den høye temperaturen. Vil vel være mulig å holde liv i dem ganske lenge hvis det er et kaldtvanns-akvarium du setter opp, men tropiske planter fra dyrebutikken skal tåle den høye temperaturen.
joda men disse vokser å klarer seg fint + noen av dem er akkuratt like dem di har i butikken men vannet ble uklart av den hvet ikke jeg men kansje di i butikken har ett stoff på dem eller noe vasker dem i noe spesielt har egenli ikke peiling jeg hehe bare nysjerrig
Hvis du henter planter ute står jo de med røttene i jord og slam gjerne, og det vil grumse vannet i karet hvis du ikke skyller dem godt først.

Akvarieplanter står gjerne i steinull eller lignende, ikke jord og slam
jo da men skylte dem så alt jord å slam var borte men ble akkuratt som grønske fra plantene som kom av dem
Ja men da har du sikkert fått med deg noen alger utenifra. Skummelt det da, hvis de trives i det varme vannet inne, kan de nok ta av helt.

Jeg tok inn noen smådyr som jeg skulle kultivere inne og der fulgte det med en liten algedott av noe slag. Alga tok helt av når den kom inn til gjødsel, lys og varme...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap