- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ny butikk i bergen
Ny butikk i bergen
Postet 12.09.11 kl 08:25
Postet 12.09.11 kl 09:20
ryktene går jo ut på at det er han som jobbet ute på troya zoo ¨på sartor som skal åpne butikk, men husker aldri navnet på han.
1000m2 med kun akvarie utstyr og fisk.
den eneste plassen i fyllingsdalen som har så store lokaler er på spelhaugen. der med biltilsynet. har ikke vært å sett der men.
men for min del ønsker jeg en evt ny butikk velkommen. alltid bra med nye ting.
1000m2 med kun akvarie utstyr og fisk.
den eneste plassen i fyllingsdalen som har så store lokaler er på spelhaugen. der med biltilsynet. har ikke vært å sett der men.
men for min del ønsker jeg en evt ny butikk velkommen. alltid bra med nye ting.
Postet 12.09.11 kl 09:32
Postet 12.09.11 kl 09:38
Postet 12.09.11 kl 14:03
Postet 12.09.11 kl 14:44
Postet 12.09.11 kl 14:48
Etter mye spørring og graving etter svar fant jeg ut at det er en ny dyrebutikk som åpner i fyllingsdalen.
Arken Zoo heter den og har sitt opphav i sverige. (STORE i sverige)
Det skal drives som en franchise av rune fra Troya zoo og en til fra troya.
Vet ikke enda når de åpner men har hørt 15 september.
Arken Zoo heter den og har sitt opphav i sverige. (STORE i sverige)
Det skal drives som en franchise av rune fra Troya zoo og en til fra troya.
Vet ikke enda når de åpner men har hørt 15 september.
Postet 13.09.11 kl 10:42
Postet 13.09.11 kl 11:17
Postet 13.09.11 kl 12:44
Postet 15.09.11 kl 23:41
Postet 15.09.11 kl 23:45
Postet 16.09.11 kl 00:03
Postet 16.09.11 kl 09:58
Postet 16.09.11 kl 19:36
Postet 17.09.11 kl 16:55
Postet 17.09.11 kl 17:22
Arken Zoo er på mange måter Sveriges svar på Tropehagen Zoo. I 2010 ble Arken Zoo kåret til årets franchisebedrift i Sverige, og firmaet har som mål å etablere 60 butikker i Norge iløpet av de neste 5 årene. 10 butikker skal være i drift innen utgangen av 2011. Butikken i Fyllingsdalen er etter sigende på rundt 1000 m2, og det er ikke snakk om kun akvaristikk men et fullsortiment av zooartikler. Jeg vet ikke når den åpner, men jeg vil tro at dette er et firma som annonserer sin ankomst på forhånd.
Å etablere en slik storsatsing i en by hvor markedet allerede er vanskelig på grunn av eksisterende tunge bedrifter er både modig og kanskje noe arrogant, men Arken Zoo er et pengesterkt foretak som sikkert vil gå hardt inn for å etablere seg. Forhåpentlivis slipper de som skal stå for den daglige driften å pakke sakene etter et år pga for dårlige tall, men de får det ikke lett. Franchisedrift er utfordrende. Zoobransjen kan ha godt av en konkurrent som hever standarden når det gjelder innbydende butikker, så jeg personlig håper at denne butikken lykkes og skaper både større marked og flere seriøse dyreeiere, og at Arken Zoo ikke blir vår bransjes svar på Lidl
Haakon
Å etablere en slik storsatsing i en by hvor markedet allerede er vanskelig på grunn av eksisterende tunge bedrifter er både modig og kanskje noe arrogant, men Arken Zoo er et pengesterkt foretak som sikkert vil gå hardt inn for å etablere seg. Forhåpentlivis slipper de som skal stå for den daglige driften å pakke sakene etter et år pga for dårlige tall, men de får det ikke lett. Franchisedrift er utfordrende. Zoobransjen kan ha godt av en konkurrent som hever standarden når det gjelder innbydende butikker, så jeg personlig håper at denne butikken lykkes og skaper både større marked og flere seriøse dyreeiere, og at Arken Zoo ikke blir vår bransjes svar på Lidl
Haakon
Postet 17.09.11 kl 17:41
Endret: 17.09.11 kl 17:43
Det blir bra dette,er jo fra min bydel og vi trenger en butikk som spessialserer seg på fisker og utstyr.
Det er alltfor mangen zoo butikker som bare tenker penger og ikke fisken vell.
Ett eksepel på det fra ett kjøp en bekjent gjore,5 små gull fisk til ett 20 liter kar pluss en masse vanntilbedrene ting han aldrig får brukt for(torimin til gullfisk).
Håper Rune og de som skal jobbe i butikke gir riktige og gode råd til kundene og att de gjør det bra her i dalen.
Mh Stig.
Det er alltfor mangen zoo butikker som bare tenker penger og ikke fisken vell.
Ett eksepel på det fra ett kjøp en bekjent gjore,5 små gull fisk til ett 20 liter kar pluss en masse vanntilbedrene ting han aldrig får brukt for(torimin til gullfisk).
Håper Rune og de som skal jobbe i butikke gir riktige og gode råd til kundene og att de gjør det bra her i dalen.
Mh Stig.
Postet 17.09.11 kl 17:49
Postet 17.09.11 kl 17:52