Fisken min ser ut til å gape etter luft

Hei fisken min ser ut til å gape etter luft.... blågurami og scalaren svømmer til overflaten å gaper etter luft... ser ut som de drikker i vannflaten...
fikk noen nye reinbuefisker her for noen uker siden og etter det fikk jeg hvite prikker på fiskene mine..... Typisk.... holder på med en kur nå så håper at det gjør susen..

noe tips til fiskene mine? alle verdier er normale i vannet
Hva slags kur ? Har du sjekket vannverdier ? Gurami er en labyrint fisk så den kan gjerne ta luft fra vannskorpen.
Noen typer medisiner dreper bakteriene i filteret. Da kan du få ammoniakk/nitritt i vannet og fiskene får problemer med å ta opp oksygen. Men siden du sier at alle verdier er normale, så er det vel ikke det. Det neste jeg ville sjekket er temperatur, for hvis den blir for høy, minsker vannets evne til å ta opp oksygen. Men temperatur er jo forsåvidt også en vannverdi, så da er det vel ikke det heller. Jaja, håper du finner ut av det.
Luft?
har du prøvd med luft pumpe? d kan være så enkelt som d
Gjør noe så enkelt som å flytte pumpa/vannstrålen så den går såvidt over overflaten så du får bevegelse i vannskorpen. er ikke mere enn 3-4 millimeter som skal til
takk for alle tipsene skal prøve meg litt mer frem..
Når man medisinerer bør man tilføre ekstra oksygen, enten ved å heve utblåset på pumpa så den bryter vannflata. Noen innvendige pumper har også en liten ventil man kan sette en luftslange på så den drar inn luft og sprer det sammen med vannstrømmen. Evt bruker man luftpumpe
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap