- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Å unngå avkom i starten
Å unngå avkom i starten
Hei dere!
Jeg starter snart opp akvarium, et 70-liters, og tenker på fisker.
Dog - når jeg får fiskene i gang; hva om de får avkom?
Hva gjør jeg da?
Jeg har ikke plass til mer avkom i tanken, etter mine beregninger. På hvilken måte kan jeg hindre avkommet i å vokse opp i første omgang?
Burde jeg skaffe meg en heftig Oscar, så den spiser alle eggene, eller?
Jeg vil ikke hoppe rett inn i oppdrett med en gang.
Jeg starter snart opp akvarium, et 70-liters, og tenker på fisker.
Dog - når jeg får fiskene i gang; hva om de får avkom?
Hva gjør jeg da?
Jeg har ikke plass til mer avkom i tanken, etter mine beregninger. På hvilken måte kan jeg hindre avkommet i å vokse opp i første omgang?
Burde jeg skaffe meg en heftig Oscar, så den spiser alle eggene, eller?
Jeg vil ikke hoppe rett inn i oppdrett med en gang.
Postet 06.10.11 kl 22:48
Inaktiv bruker
Kjøp et rugekar Trenger ikke være så stort.
Så kan du kjøpe et nanoakvarium du kan ha yngelen i til de er store nok til å være i 70L F.Eks. Eller du kan gi dem bort.
Lykke til.
Så kan du kjøpe et nanoakvarium du kan ha yngelen i til de er store nok til å være i 70L F.Eks. Eller du kan gi dem bort.
Lykke til.
Postet 06.10.11 kl 23:29
Endret: 06.10.11 kl 23:33
Postet 07.10.11 kl 06:23
Postet 07.10.11 kl 13:24
@Torsvik: I utgangspunktet tenkte jeg på molly, platy, pansermalle og blågurami. Etter forslag fra andre på forumet, burde jeg bytte ut blågurami med honninggurami eller dverggurami.
iom. at akvariumet jeg låner av kompisen min, tydeligvis bare er 54 liter, burde jeg kanskje droppe guramiene, og kjøre bare pansermalle og platy. Molly vurderer jeg også å droppe, siden den er ganske følsom..
Hva tenker dere? Noen som har noen forslag til gode (og oppmuntrende) nybegynnerfisk.
@Lisbeth - Det er vanskelig å bruke ironi i skriftlig form
iom. at akvariumet jeg låner av kompisen min, tydeligvis bare er 54 liter, burde jeg kanskje droppe guramiene, og kjøre bare pansermalle og platy. Molly vurderer jeg også å droppe, siden den er ganske følsom..
Hva tenker dere? Noen som har noen forslag til gode (og oppmuntrende) nybegynnerfisk.
@Lisbeth - Det er vanskelig å bruke ironi i skriftlig form
Postet 07.10.11 kl 21:32
Postet 07.10.11 kl 21:39
Inaktiv bruker
Det går jo også ann hvis man bare er ute etter litt liv å røre. Å ha noen 30-40 Reker oppi ( Avhengi av type så klart)
Postet 07.10.11 kl 23:52
Postet 08.10.11 kl 00:27
Inaktiv bruker
hvalerDette vil isåfall være saltvann, am I right? Jeg er ikke helt dreven, og vil nok trolig holde meg til enkelt, men gøy ferskvann i starten. Så kan jeg bevege meg videre på mer avanserte ting, når jeg blir skikkelig "bitt av basillen":)
Du får et STORT utvalg av ferskvann's reker
Postet 08.10.11 kl 00:29
Postet 08.10.11 kl 17:39
Postet 09.10.11 kl 09:32
Jeg vil tenke meg at det vil være et styr med å finne noen som vil ha, og at det trolig vil ende opp med at jeg dermed må beholde dem selv. Hvis for mange vokser opp, vil det etter hvert bli trangt om plassen. Men jeg får se. Kanskje du har rett, og at motivasjonen for hobbyen vil øke om jeg får yngel. I så fall er jo dette jeg er på jakt etter.
Postet 09.10.11 kl 09:39
Postet 09.10.11 kl 09:54
Postet 09.10.11 kl 16:04
Postet 10.10.11 kl 18:49
Postet 16.10.11 kl 18:09
Postet 16.10.11 kl 19:38