Død kuhlii ål, grunn?

Idag når jeg skulle sku på lyset til akvarie lå Kuhlii ålen min død nede i bunnen av akvariet. Jeg lurer på om det kan være pga at den var alene som ål der? At den ikke trivdes alene eller noe ? Er litt irritert nå egentlig, for når jeg skulle bestille den, spurte jeg om de måtte være flere, mn de i dyrebutikken sa at den var ingen stimfisk, så det gikk bra at den var alene.. Men i ettertid har jeg sett og fått hørt at Kuhlii ålen er en stimfisk og trives best i stim.. Hva skal jeg gjøre? Tips?
Tror ikke det er så mye du kan gjøre. Jeg ville ha sjekket verdiene i vannet ditt. Har du ikke utstyr til det så ta et realt vannbytte.

Kuhli ål er stimfisk. Jeg har 6 stk. De skal helst være flere enn det også.
Sjura
Tror ikke det er så mye du kan gjøre. Jeg ville ha sjekket verdiene i vannet ditt. Har du ikke utstyr til det så ta et realt vannbytte. Kuhli ål er stimfisk. Jeg har 6 stk. De skal helst være flere enn det også.


hmm, okei, sjekket vannverdiene for ei lita stund siden, og da var de greie igjen.. så du tror ikke den kunne dødd av at den ikke trivdes alene da? For synes det er dårlig av dyrebutikken å feilinformere meg
Synd med kuhlii`en da.

Ta og bytt noe av vannet og når du skal ha nye åler så vil jeg anbefale at du kjøper 10+.
B. Andresen
Synd med kuhlii`en da. Ta og bytt noe av vannet og når du skal ha nye åler så vil jeg anbefale at du kjøper 10+.


10+ ? må jeg virkelig ha så mange? Blir jo kostende veeeeeldig mye det da, er vel 69 el noe for en
her koster de 29 per stk. Kan jo hende den ble ensom og døde av det. Men det er jo ikke godt å si.
Dem trives ikke om dem er for få.
Men 6+ burde og gå greit selv om det etter min erfaring er helt på grensen.
Sjura
her koster de 29 per stk. Kan jo hende den ble ensom og døde av det. Men det er jo ikke godt å si.


åhoo.. hvilket dyrebutikk er det ? skal sjekke ut hvor mye de koster på den andre dyrebutikken som er litt lenger unna jeg..

mistenker at det kan være det den døde av jeg da, for så kanskje litt ut som den ikke trivdes heelt opptimalt alene. mn ville du snakket med dyrebutikken? for var trosalt de som sa det gikk greit med bare en. har jo ikke hatt den så altfor lenge heller
Er nabobutikken her. Hu er generelt lav i pris. Men kanskje det koster litt med oppi nord der. Må ta mer for fiskene for at butikken skal gå rundt.

Jeg hadde nok nevnt det for de i butikken ja. Men desverre er det slik at du og jeg. og mange andre har gått på blemmer ved å høre på hva de i butikken sa.

Hos meg elsker kuhliene catnappa blader, tørka eikeløv de kan rote under og over. Samt planter som anubias, disse har litt harde røtter som de slynger seg mellom. Ellers er de igrunn overalt i karet her. De er veldig glad i foret vipagran fra sera: http://www.zooutsalget.no/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=206 f.eks. Også røde mygglarver.

Jeg har virkelig sansen for disse små søte. dvs mine begynner å bli store og feite.
på dyrebutikken på magneten har de kuhlii ål til 39 kr stk tror jeg det var.
men ikke alltid de har åler inne i butikken..
ring å spør!
stjørdalsmannen
på dyrebutikken på magneten har de kuhlii ål til 39 kr stk tror jeg det var. men ikke alltid de har åler inne i butikken.. ring å spør!


Har ringt de, og de har ikke åler inne, mn de kunne bestille opp.. mn om det er kun 39 for de kjører jeg heller dit å kjøper når de får inn..
En fisk kan dø av så mangt, og noen ganger mister man fiisk uten å finne ut hvorfor. Noen fisk er svakere enn andre.

Men hvor lenge har du hatt fisken og hvor lenge har karet vært i gang? Hvor mange liter er karet på, og hvilke vannverdier? Har du sand eller grus som bunnlag?

Til neste gang du skal ha kuhlii: Kjøp minst 6 stk, bruk fin sand som bunnlag og sørg for å innrede karet med mange gjemmeplasser, i form av huler, røtter og eike eller cattapablader. Jo bedre man forbereder seg og tilpasser karet før fiskene flytter inn, jo større mulighet for at fiskene vil trives og leve godt og lenge.

Kuhliiåler er absolutt noen av mine favorittfisker, jeg har 15 stk i en 63L. De har jeg vel hatt i 3-4 år uten noe frafall. Karet er innredet som jeg foreslår over, og det gjør at de trives veldig godt

Filmsnutt av mine

<embed src="http://www.youtube.com/v/6Eq8eUR1GeM?version=3&;hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap