Katt og akvarium

Hei..

Nok ett spørsmål - da det begynner å gå meg litt på nervene av bekymring,

Har en innekatt, som naturlig nok er nyskjerrig på fiskene i akvariet, og gjerne klasser på akvariet. Klassing er greit nok, men siden han også noen ganger angriper fiskene i fart (skremmer dem ved å smelle poten i glasset) - så prøver jeg å få den til å forstå at å berøre akvariet er NEI.
Han gjør det faktisk på trass noenganger - fordi det er forbudt.

Grunnen til det, er at jeg er redd for at akvariet skal knuse, og jeg skal komme hjem til vannfylt leilighet, med rasende naboer fra underetasjen som det lekker inn til, og død katt.

Kan akvariet lett knuses av en katt? Hva om den misberegner og stanger hodet hard i akvariet (han har gjort det mange ganger mot bord og andre ting)

Prøvd å spraye noe spray på akvariet, men funket ikke.

Slår alltid av lyset på akvariet når jeg ikke er hjemme nå - slik at fiskene ikke skal være så tydlige og kanskje virke mindre interessant. Men dette er vel ikke helt gunstig for planter og fisker.

Noen som har råd å komme med her? Er 200 L Jebo akvarium
Aldri hørt at en katt har klart å knuse et akvarium, i alle fall ikke på den størelsen. Jeg ville ikke vært bekymret.

Plantene klarer kun å nyttegjøre seg av 10-12 timer lys. Jeg bruker timer på mine kar, på kl. 15:00 av kl. 01:00. Kun lys på den tiden jeg er hjemme/våken
Jeg har nå både unger og katter som stadig er borti akvariet.. tviler myke kattepoter kan knuse noe som helst Og jeg tviler pusen din gjør noe på trass.. katter har sterke jaktinstinkter, så akvariet er fin fin " kattetv" for en innepus
Hei
Hei...

Ikke noe hadde vært bedre om det var så og si umulig for katten å knuse akvariet - er jo vittig å se på, og da kan han egentlig ha fått lov til å klasse.

Jeg tenker mer på det at at kommer i fart, og sklir på benken og stanger hodet i akvariet ellernoe.

Minst en gang om dagen får en ett slags anfall av "ramp" ellernoe, hvor den sprinter rundt som en galning, og gjerne liker å hoppe på folk for å forsvinne i full fart.
Slik hopper den nå ogå litt mot glasset - og stikker av.

Den vil faktisk gjøre det på trass innimellom - har jeg nettopp stoppet den fordi den driver og hamrer på akvariet, så snoker han litt rundt, løper mot akvariet, mens han mjauer/grynter og stikker av Vittig syn egentlig - men kan det godtaes mtp å sette grenser for å unngå katastrofe er spm....

Hvor mye skal til lissom før akvarium kan knuse?
AquaNewbie79
Jeg tenker mer på det at at kommer i fart, og sklir på benken og stanger hodet i akvariet ellernoe.

Da tror jeg katte-skallen ryker lenge før akvariet gjør det.

AquaNewbie79
Hvor mye skal til lissom før akvarium kan knuse?

Skjevhet i underlaget pluss normal tyngdekraft kan være en veldig effektiv kombinasjon.

Bortsett fra det, må det som hovedregel til noe som enten er like hardt som glass eller hardere (f.eks. hammere, sparkesykler, treningsmanualer, steikepanner), eller som veier mange kilo (slik som bowlingkuler, fulle folk, ustabile bokhyller), eller kommer i veldig stor fart (a la geværkuler, lysestaker o.l. under skilsmisseforhandlinger, meteornedslag).
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap