Ciklider

har to palett ciklider fra før og i dag kjøpte eg meg to til. hadde en gutt og en jente fra før, og kjøpte meg en til av hvert i dag. men de eg hadde fra før driver og jager de nye. blir det bedre? er det bare i begynnelsen? de har hver sin hule så det er ike forlite med det.
kommer an på hvor stort kar du har og hvordan det er innredet. At de jager inntrengerene sammen antyder vel at de er et par? Så det er kanskje ikke noe sjakktrekk å sette inn flere sammen med de uansett?

Hilsen Ola
Hvor stort er akvariet du har dem i da?
Hvor stort akvarium har du? Dersom du skal ha flere par med palettciklider i et akvarium bør du ha god plass, i hvertfall i bredde/dybde. Jeg ville ikke hatt fler enn et par i et akvarie på under 200 l. Det går vel, men det blir konstant bråk.
Om du har et stort kar, bør dette ihvertfall deles i naturlige skiller for deres revir. Min erfaring er at det ellers blir bare bråk. To hunner på en hann kan gå, men ikke to par ! Anbefaler selv å kun ha et par pr akvarie.
eg har et 190l akvarium. å det ble bare bråk så eg gidd ene paret bort til en veninne..
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap