- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Apistogramma macmasteri mat??
Apistogramma macmasteri mat??
Postet 29.05.12 kl 15:57
Postet 29.05.12 kl 16:26
Postet 29.05.12 kl 16:42
Jeg forer mine med flakfor for det meste, frossenfor av mange forskjellige typer (røde og svarte mygglarver, dafnier, cyclops, etc.) innimellom og når det er yngel der bruker jeg bananmark og artemia levendefor. Dette fungerer fint. Ganske altetende fisk det her etter min erfaring (selv de viltfangede).
Postet 29.05.12 kl 16:49
Postet 29.05.12 kl 17:13
Hei og takk for gode svar alle sammen
Kan jeg foreks ha rødt discusgranulat og røde mygglarver som eneste mat?
Dvs. Rødt discusgranulat som hovedfor og myggiser i helgene??
Ser det er enkelte ciklider som blir dårlige i magen av røde mygglarver. Gjelder dette Macmasteri også??
Vil de spise tørkede grammarus reker?
Kan jeg foreks ha rødt discusgranulat og røde mygglarver som eneste mat?
Dvs. Rødt discusgranulat som hovedfor og myggiser i helgene??
Ser det er enkelte ciklider som blir dårlige i magen av røde mygglarver. Gjelder dette Macmasteri også??
Vil de spise tørkede grammarus reker?
Postet 29.05.12 kl 17:44
Min erfaring mht gammarusreker er at apistoer foretrekker disse levende eller type frossen. Som tørket flyter den veldig lenge og mine har ikke tatt seg bryet å "jakte" på disse i overflaten. Da venter de heller på ny foring dagen etterpå. Om jeg ikke gir dem noe de neste dagene forsvinner den tørker sakte men sikkert.
Men den fungerer veldig bra på større ciklider som Krobia og Heros hos meg.
Men den fungerer veldig bra på større ciklider som Krobia og Heros hos meg.
Postet 29.05.12 kl 18:15
Mine Apistogramma panduro er viltfanget, og noen kresne rakkere. Prøvde alt før jeg heiv meg til butikken å kjøpte frosne svarte mygglarver. Siden jeg viste de hadde fått dette og artemia, kjøpte jeg frossen artemia også. Det er de de spiser, i tillegg til annet snacks som lever naturlig i akvariet. Så alt er mulig he he he
S
S
Postet 29.05.12 kl 18:20