Apistogramma macmasteri mat??

Hvilket for bruker Dere på disse fiskene?? Kjøpte fiskene i dag og butikken sa at det var nok med røde myggiser. Er det det?? Syns det virker litt rart.

Og er det naturlig at hannen vokter hulen så hunnene ikke kommer inn??
Jeg forer mine apistoer med mest levendefor (nyklekket artemia, Whiteworms og mini melorm) men når det er frossentfor på menyen blir det artemia, krill og mygglarver (går mest i svarte - ble fortalt at disse var mer næringsrike enn de røde)...
Jeg har fôret Apistogrammaene mine med mye røde mygglarver, ja. Men det er ikke det eneste de har hatt på menyen da, selv om de stort sett ser ut til å foretrekke annet enn flakfôr. Prøv også med f.eks. artemia - frossen eller levende, alt ettersom hva du har og hvor mye du vil anstrenge deg
Jeg forer mine med flakfor for det meste, frossenfor av mange forskjellige typer (røde og svarte mygglarver, dafnier, cyclops, etc.) innimellom og når det er yngel der bruker jeg bananmark og artemia levendefor. Dette fungerer fint. Ganske altetende fisk det her etter min erfaring (selv de viltfangede).
Hei valtam!

Mine Apistogrammaer får frosne svarte mygglarver og frosne artemia. En gang i blant får de også rødt discusgranulat. Men det er også fint å ha en dag innimellom uten mat.

Simen
Hei og takk for gode svar alle sammen


Kan jeg foreks ha rødt discusgranulat og røde mygglarver som eneste mat?
Dvs. Rødt discusgranulat som hovedfor og myggiser i helgene??

Ser det er enkelte ciklider som blir dårlige i magen av røde mygglarver. Gjelder dette Macmasteri også??

Vil de spise tørkede grammarus reker?
Min erfaring mht gammarusreker er at apistoer foretrekker disse levende eller type frossen. Som tørket flyter den veldig lenge og mine har ikke tatt seg bryet å "jakte" på disse i overflaten. Da venter de heller på ny foring dagen etterpå. Om jeg ikke gir dem noe de neste dagene forsvinner den tørker sakte men sikkert.

Men den fungerer veldig bra på større ciklider som Krobia og Heros hos meg.
Mine Apistogramma panduro er viltfanget, og noen kresne rakkere. Prøvde alt før jeg heiv meg til butikken å kjøpte frosne svarte mygglarver. Siden jeg viste de hadde fått dette og artemia, kjøpte jeg frossen artemia også. Det er de de spiser, i tillegg til annet snacks som lever naturlig i akvariet. Så alt er mulig he he he

S
Tilfeldig bekjentskap
© Nicolai Draugsvoll
Reklame for plussmedlemskap