Haimalle

Jeg har litt dårlig samvittighet for haimellem min. Jeg har ikke klart å finne ut hvilken art det er, men av beskrivelsene her inne, virker det som om alle haimaller blir ganske store, og krever veldig store kar. Jeg har 500 liters kar, og jeg vil tippe at haien min er ca 35 cm. Hvor lenge kan jeg ha den i dette karet, før fisken mistrives? Har ikke lyst at e så stor og flott fisk skal dø bare grunnet vantrivsel og min uvitenhet...
Hai maller blir veldig store ja. Hvis du tar ett bilde og legger det ut er det lettere og artsbestemme den.
Bilder
Har ikke annet kamera enn tlf, og er ikke spes flink å ta bilder. Men her er noen bilder av haimallen min Håper noen kan hjelpe meg å finne ut hva det er jeg har
Det kan se ut som en vanlig haimalle Pangasius hypophthalmus, uten at jeg skal si det 100 %. De blir over en meter lange, så en 500 liter blir nok fort for liten. Spørs om du ikke må ha deg en bedre middag snart...
Hehe :p
Er de gode på smak? Jeg tenkte kanskje heller å finne noen med større kar som kanskje kunne være intr i å bytte fisk med meg. Om det er noen som har fargerik fisk som går sammen med oscar og kan bo i 500 liters kar.. men det er lite akvariefolk i mitt distrikt så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...
Legg den ut til salg eller gies bort på rubrikk her på forumet, eller finn.no osv.. mulig noen med enormt akvarie kan overta den Håper noen kan hjelpe ;0)
Ja..
Problemet er at den må hentes her.. Er vanskelig å sende en så stor fisk...
Anne Mona Vindstad
Er de gode på smak?......................................


Veldig god smak. Men å spise sine venner.... nei takk. Jeg fisket opp middagen min fra butikkens frysedisk. Findus sto det på pakka..!
Rema 1000 har pangasius filet i frysedisken!

Spiste det noen ganger før jeg begynte med akvarium, helt ok fisk. Det er stor oppdrettsproduksjon av denne i Asia.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap